۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران:

اجازه اختلال در حمل و نقل کشور را نمی‌دهیم

اجازه اختلال در حمل و نقل کشور را نمی‌دهیم
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: انتظار داریم همگان در شرایطی که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم جنگ اقتصادی است از آن حمایت کنند.
کد خبر: ۸۲۸۲۷

به گزارش مانا، دکتر محمد سعیدی که در میزگرد شبکه خبر در رسانه ملی سخن می گفت با بیان اینکه هم اکنون ۸۵ درصد از صادرات و واردات کشور را کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حمل می کند، اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه کشور بار اصلی حمل و نقل دریایی بر عهده این کشتیرانی است.

وی با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم تلاش می‌کنیم به هیچ وجه در واردات و صادرات کشور اختلالی ایجاد نشود، افزود: تلاش ما این است که صاحبان کالا بدون هیچ دغدغه خاطری بار خود را به مقصد صادرات یا در مسیر واردات به خوبی جابه جا کنند.

وی انسجام و تمرکز فکری را نیاز ویژه این جنگ لجستیکی دانست و بیان داشت: با تمرکز افکار و ایده ها از اختلال در مسیرهای وارداتی و صادراتی جلوگیری خواهیم کرد.

رئیس هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه نشست خود در شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که تعامل شما با دیگر ارگان ها و نهادهای مرتبط با صادرات و واردات چگونه است، گفت: خوشبختانه دولت محترم، وزارتخانه های مختلف، سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان توسعه تجارت همکاری بسیار نزدیکی را با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دارند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در شرایط فعلی همگرایی و هم‌افزایی بین دستگاه ها مختلف وجود دارد، افزود: با این روش علیرغم قطع تردد بین المللی به بنادر کشور، بازار این قطع همکاری را احساس نکرد و واردات و صادرات به روانی در حال انجام است.

به گفته دکتر سعیدی صادرکنندگانی که می خواهند محصول خود را به اقصا نقاط دنیا بفرستند با حضور کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، اروپا، شرق آسیا، آفریقا و شبه قاره هند فعالیت خود را به خوبی انجام می‌دهند.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اکنون چالشی جدی پیش پای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: علیرغم مشکلاتی که برخی کشورهای خاص برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده اند، مسیرهای صادراتی و وارداتی به لطف خداوند باز است.

وی در این باره خاطر نشان کرد: علاوه بر محدودیت های بانکی که ایجاد شده است تمرکز اصلی برخی کشورها محدود سازی واردات و صادرات ایران است شاید استنباط تحریم کنندگان این است که با این روش کشور صدمه می‌بیند.

دکتر سعیدی تصریح کرد: علیرغم تمام محدودیت های ایجاد شده ناوگان ملی تجاری کشور سرحال و پویا مسیرهای صادراتی و وارداتی کشور را تحت پوشش حمل و نقلی خود قرار داده است.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خدمات حمل و نقلی این شرکت را در تمام بخش های پتروشیمی، فرآورده های نفتی، کالاهای تجاری، کانتینر ، فله و به ویژه کالاهای اساسی مورد نیاز کشور اعلام کرد و خاطر نشان کرد: تمام این خدمات به خوبی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: کشورهای خاص تلاش می‌کنند در لایه های مختلف اجازه ندهند مسیرهای صادراتی و وارداتی کشور به خوبی باز باشد.

دکتر سعیدی این موضوع را نشانه در خط مقدم قرار داشتن کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جنگ اقتصادی ارزیابی کرد و بیان داشت: لطف خدا عامل اصلی در موفقیت کشتیرانی جمهوری اسلامی در گشایش مسیرهای تازه حمل و نقل دریایی علیرغم سنگ اندازی تحریم کنندگان است.

 وی گفت: با کمک خدای متعال تاکنون اختلالی در امر صادرات و واردات کشور نداشته ایم.

رئیس هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از دیگر علل عدم اختلال در مسیرهای تجارت دریایی کشور را تلاش همه جانبه کارکنان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: همکاران من در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران چه در بخش دریا و چه در بخش خشکی و چه در دفاتر خارج از کشور به صورت شبانه روزی، بی وقفه، بدون تعطیلات و فداکارانه و ایثارگرانه تلاش می‌کنند تا مشکلی در بخش صادرات و واردات کشور ایجاد نشود.

دکتر سعیدی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه کشورها در شرایط مختلف همواره حامی ناوگان ملی خود هستند، تصریح کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تنها ناوگان ملی تجاری کشور است بنابراین انتظار داریم همگان در شرایطی که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم جنگ اقتصادی است از آن حمایت کنند.

وی افزود: در این شرایط انتظار این است که وزارت نفت و دیگر وزارتخانه ها شرایط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را درک کنند و همکاری خود را با آن افزایش دهند و اجازه ندهند محدودیت هایی که از سوی کشورهای خارجی بر ناوگان ملی اعمال می‌کنند خدای ناکرده در داخل هم به وجود بیاید و مضاعف شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار