۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵

علیرغم تحریم ها 10 فروند کشتی خریدیم

علیرغم تحریم ها 10 فروند کشتی خریدیم
رییس جمهوری گفت: در کشتیرانی و حمل و نقل کالا قدم های خوبی برداشتیم که از آن جمله خرید 10 فروند کشتی است.
کد خبر: ۸۲۸۲۶

به گزارش مانا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: شرایط کنونی کشور، توام با جنگ روانی و اقتصادی است اما، ما با این شرایط آشنا هستیم.
وی افزود: در جنگ هشت ساله و دفاع مقدس با بحران های زیادی روبه رو شدیم، شهید و مجروح دادیم و مناطق مسکونی و صنعتی ما بمباران شد، اما این اتفاق بخشی از مقتضیات جنگ است و نمی توان گفت به جنگ می رویم اما شهید و مجروح نمی دهیم.
رییس جمهوری گفت: با وجود آن که آغازگر جنگ نبودیم اما با همه توان ایستادگی و مقاومت کردیم و هشت سال برابر دشمن ایستادیم.
روحانی به فرا رسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: از زمان میرزای شیرازی تاکنون تلاش های بسیاری برای به اهتزار درآوردن پرچم اسلام و حکومت اسلامی در ایران انجام شده بود که این هدف بزرگ با پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد.
 اکنون در صحنه جنگ اقتصادی هستیم
وی افزود: اکنون نیز در جنگ اقتصادی قرار داریم که طرف مقابل ما آمریکا، اسراییل و تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند، هر چند در این جنگ دچار لطمه و آسیب می شویم اما در مقابل به دشمن نیز آسیب می زنیم، ما آغازگر جنگ نبودیم و این موضوع افتخار دولت است که ما هرگز این جنگ را آغاز نکرده ایم و این نکته مهمی بوده که با وجود تمام تحریکات دشمن ما جنگ را آغاز نکردیم.
  نگذاشتیم ما را به عنوان متجاوز معرفی کنند
رئیس شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: هرگز نگذاشتیم که ما را به عنوان متجاوز به حقوق بین الملل معرفی کنند، همان طور که در جنگ تحمیلی نیز ما متجاوز نبودیم بلکه در مقابل اقدام های صدام دفاع مقدس را در پیش گرفتیم.
وی افزود: به همه جهان ثابت شد که ایران آغازگر جنگ اقتصادی نبود، آغازگر آمریکا، اسراییل و مرتجعان منطقه ای هستند و هنوز نیز آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران را پایبند به تعهدات برجام می داند، هنوز وقتی ترامپ در شورای امنیت سخنرانی می کند و پشت میز به ایران می تازد به جز خودش هیچ یک از 14 عضو شورای امنیت، نقض برجام توسط ایران را نمی پذیرند و ترامپ در این مورد تنها مانده و این رسوایی در تاریخ آمریکا بی سابقه است.
رییس جمهوری اضافه کرد: این که همه اعضای شورای امنیت به نفع ایران سخن می گویند، موفقیت بزرگی برای ملت و دولت و تیم دیپلماسی کشور محسوب می شود، مردم در جنگ اقتصادی سربازان مقدم هستند.
  باید با دنیا ارتباط داشته باشیم
دکتر روحانی اضافه کرد: باید با دنیا در ارتباط باشیم، تکنولوژی و فناوری قابل خرید و فروش و معاوضه است، آمریکا در نظر دارد دور ایران دیواری بنا کند و کشور را منزوی کند، اما این کار شدنی نیست، در جهان نسبت به توافق هسته ای چند کشور محدود هستند که همراه آمریکا بوده و حتی متحدین آمریکا نیز پشت دولت این کشور را خالی کرده اند، اتحادیه اروپا و نزدیکان آمریکا نیز با تحریم و انزوا ایران مخالف هستند، در دادگاه لاهه نیز موفق شدیم آمریکا را محکوم کنیم، آمریکا نمی تواند ما را محاصره کند.
روحانی گفت: آمریکا برای وارد کردن فشار بر کشور روی سه نقطه مهم سیستم بانکی، درآمد ارزی به خصوص صادرات نفت و حمل و نقل انگشت گذاشته و از طریق این گلوگاه های مهم وارد عمل شد تا ما را تحت فشار قرار دهد.
وی بیان کرد: در کشتیرانی و حمل و نقل کالا که پیش بینی این اتفاقات را می کردیم قدم های خوبی برداشتیم که از آن جمله خرید 10 فروند کشتی است.
رییس جمهوری ادامه داد: در شرایط فعلی وضع حمل و نقل کشور از ابتدای سال بهتر است و راه های جایگزین دیگری هم برای جابه جایی کالا در کشور وجود دارد.
حجت الاسلام روحانی گفت: یکی از این راه های جایگزین، راه آهن اینچه برون در استان گلستان است که برقی کردن آن در دستور کار دولت قرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار