۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
در سال 2018 میلادی:

دزدی دریایی در آسیا کاهش یافت

دزدی دریایی در آسیا کاهش یافت
گزارش ها نشان می دهد در سال 2018 میلادی، دزدی دریایی در آسیا به پایین ترین سطح طی یک دهه گذشته رسید.
کد خبر: ۸۲۸۲۵

به گزارش گروه بین الملل مانا، سازمان توافقنامه همکاری های منطقه ای مبارزه با دزدی های دریایی و سرقت مسلحانه از کشتی ها درآسیا (ReCAAP)، خبراز کاهش 25 درصدی دزدی دریایی درآب های آسیا داد.

این گزارش درادامه با اشاره به اینکه درسال 2018 میلادی، دزدی دریایی و حوادث از این قبیل به پایین ترین سطح طی یک دهه گذشته رسید، نوشت: درسال گذشته در مجموع 76 حادثه دزدی دریایی و سرقت مسلحانه درآسیا به ثبت رسید که ازاین تعداد 62 مورد حادثه واقعی رخ داد و در 14 مورد تلاشی بی نتیجه از سوی دزدان دریایی و سارقان مسلح صورت گرفته است.

این رقم حکایت از کاهش 25 درصدی از لحاظ  کل تعداد حوادث و همچنین کاهش 31 درصدی از لحاظ  حوادث واقعی در مقایسه با سال 2017 میلادی دارد.

لازم به ذکراست: درسال 2018 میلادی، فعالیت دزدان دریایی در دریاهای پرخطر sulu-celebes و آب های جزیره ساحلی صباح در مالزی شرقی روند کاهشی را به نمایش گذاشت، چنانچه تعداد حوادث ازهفت مورد درسال 2017 میلادی به سه مورد درسال گذشته کاهش پیدا کرد. اما با این وجود، ReCAAP تاکید می کند که آدم ربایی خدمه برای باج گیری همچنان یک خطر جدی در این منطقه محسوب می شود.

ناگفته نماند هیچ گونه سرقت کارگوی نفت درسال گذشته به ثبت نرسید، اما دو حادثه مشکوک به دزدیدن کارگوی نفت درماه های ژانویه و آگوست گزارش شد.

"Masafumi Kuroki" مدیراجرائیReCAAP دراین باره گفت: درحالی که ReCAAP از روند کاهشی اخیر در تعداد حوادث دزدی دریایی درآسیا استقبال می کند، اما از مقامات انتظامی و مراجع نظارتی و همچنین صنعت کشتیرانی خواستار ادامه هوشیاری و همکاری برای کاهش بیشتر این گونه حوادث هستیم.

وی در ادامه افزود: درآسیا، بیش از 90 درصد حوادث سرقت مسلحانه علیه کشتی ها است که درآب های داخلی کشورهای ساحلی رخ می دهد. بنابراین، تلاش  کشورهای ساحلی در بازدارندگی، کشف و بازداشت مرتکبان جنایت برای کاهش تعداد حوادث دریایی درآسیا ضروری و حیاتی به شمار می آید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار