۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱

تعویق سفرهای دریایی به خلیج فارس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: سفرهای دریایی در آب های شمال خلیج فارس به دلیل تداوم شرایط بسیار نامناسب جوی به تعویق افتاده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۸۱۷

کیامرث حاجی زاده در گفت وگو با خبرنگار مانا افزود: آب های شمال خلیج فارس در روزهای سه شنبه ، چهارشنبه و پنجشنبه متلاطم و مواج است و پیش بینی می شود ارتفاع موج به بیش از دو متر برسد.

وی گفت: برهمین اساس به دلیل شرایط ناپدار جوی و سرعت وزش باد که گاهی تا 65 کیلومتر در ساعت می رسد دریانوردان خوزستانی باید تا بهبود شرایط جوی صبوری به خرج دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به اینکه تدابیری برای جلوگیری از فعالیت قایق های سبک صیادی در سواحل خوزستان اتخاذ شده است افزود: آبهای ساحلی خوزستان نیزدر سه روز آینده نیز ناآرام است.

حاجی زاده افزود: خوشبختانه با اطلاع رسانی به موقع ، حوادث دریایی ناشی از وضعیت نامساعد جوی در آب های شمالی خلیج فارس گزارش نشده است.

با این وجود برخی از گزارش های دریافتی از آسیب رسیدن به چند شناور صیادی  در سواحل شرقی اروندرود به علت وزش باد شدید و برخورد شناورها در لنگرگاه ها حکایت می کند.

صیادان بنادر خوزستانی بیش از دوهفته است به علت تداوم شرایط ناپایدار جوی ، بنا به توصیه هواشناسی و مدیریت بحران استانداری خوزستان ، ترجیح دادند در منازل بمانند.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد هوای مناطق ساحلی خوزستان تا روز جمعه به  تناوب بارانی و مه آلود خواهد بود.

مناطق ساحلی خوزستان در سال آبی جاری ، با بارندگی های بسیار مطلوب مواج بوده که در برخی سبب آبگرفتگی شهرهای آبادان ، ماهشهر و هندیجان شده است.

شهرهای ساحلی خوزستان سال گذشته با بدترین خشکسالی در نیم قرن اخیر مواجه بودند که این مساله سبب بروز پدیده توفان های گرد و خاک شده بود .

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار