۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

پیش بینی 480 هزار تن آبزی پروری در کشور

قائم‌مقام سازمان شیلات ایران پیش بینی کرد تا پایان امسال میزان آبزی پروری در کشور به 480 هزار تن برسد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۸۱۵

سیف الله حقیقی در گفت وگو با خبرنگار مانا در اهواز افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه می بایست تولید آبزی پروری در کشور به 800 هزار تن درسال برسد.

وی گفت: در 9 ماهه امسال صادرات فراورده های شیلاتی کشور 350 میلیون دلار بوده که تا پایان امسال این میزان به 500 میلیون دلار خواهد رسید که دو برابر سال گذشته خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت های مهم شیلات در خوزستان گفت: 10 درصد کل صادرات آبزی و صید دریایی متعلق به خوزستان است.

حقیقی افزود: میزان تولید هم در صید صیادی و هم در آبزی‌ پروری کشور در مجموع حدود یک میلیون و 200 هزار تن است که از این بخش 60 درصد آن به صید صیادی اختصاص دارد.

قائم مقام سازمان شیلات ایران با اشاره به رتبه اول خوزستان در تولید ماهیان گرمابی اظهار داشت: خوزستان می‌تواند همین پتانسیل را در زمینه ماهی‌های خاویاری داشته باشد، در سال‌های گذشته انتظار این میزان رشد در خصوص ماهیان خاویاری در خوزستان  نبود ولی امروز خوزستان از محورهای اصلی تولید خاویار و ماهیان خاویاری در کشور است.

وی افزود: خوزستان با توجه به ساحلی بودن و امکانات صادرات محصولاتش می‌تواند نقش بیشتری را در تولید ماهیان خاویاری داشته باشد.

حقیقی گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال مراحل تصویب سند شیلات خوزستان طی شود و زمینه اشتغال بسیاری در این حوزه برای استان خوزستان فراهم شود.

وی گفت: اگر صنعت پرورش ماهی به خوزستان وارد شود، کمک زیادی به جامعه صیادی می‌شود.

قائم مقام سازمان شیلات ایران افزود: با توجه به اعتباراتی که در سال گذشته به شیلات خوزستان اختصاص یافته است یک جهش در محصولات شیلاتی خواهیم داشت.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار