۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر اعلام کرد:

آمار جستجو و نجات دریایی در آب‌های ایران

آمار جستجو  و نجات دریایی در آب‌های ایران
مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی آمار عملکرد مراکز هماهنگی نجات دریایی مربوط به آذرماه سال ۱۳۹۷ و مقایسه عملکرد ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را اعلام کرد.
کد خبر: ۸۲۸۱۱
به گزارش مانا، علیرضا خجسته با اشاره به آمار عملکرد مراکز هماهنگی نجات دریایی در آذرماه سال ۱۳۹۷ و مقایسه عملکرد ۹ ماه سال جاری با مدت مشابه سال قبل، اظهار کرد: آمار آذرماه سال ۱۳۹۷ نشان می دهد تعداد کل سوانح ۶ مورد، کل نجات‌یافتگان در ماه مذکور ۴۷ نفر و کل خدمات پزشکی ارائه شده ۱۶ مورد بوده است.
وی در مقایسه عملکرد ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز خاطر نشان کرد: کل سوانح ثبت شده در این مدت ۴۴ مورد بوده که صرفا مربوط به شناورهای ایرانی است.
مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه متاسفانه در این بین، از ۱۵ مورد تلفات جانی ثبت شده طی ۹ ماهه سال ۱۳۹۷ (با ۲۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه قبل)، دو مورد متعلق به آذرماه است، گفت: دو نفر خدمه یدک کش در آب‌های عسلویه – بوشهر به دلیل سانحه آتش‌سوزی جان خود را از دست دادند که در این بین هشت نفر نیز توسط نیروهای عملیات نجات یافتند و متاسفانه دو نفر در موتورخانه شناور فوت شدند.
خجسته در پایان گفت: طی ۹ ماهه ۱۳۹۷ تعداد افراد نجات یافته که با مدیریت مرکز هماهنگی نجات دریایی بنادر انجام شده است، ۳۳۴ مورد بودند که از این تعداد ۳,۸ درصد یعنی ۱۳ نفر متعلق به خدمه غیرایرانی و ۹۶.۱ درصد معادل ۳۲۱ نفر متعلق به خدمه ایرانی بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار