۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳

روزهای خوب در انتظار بازار فله خشک

روزهای خوب در انتظار بازار  فله خشک
فعالیت بالای پیش بینی شده برای بازار اوراق و همچنین تقاضای بسیار بازار، حکایت از اخبار خوبی برای کشتیرانی فله خشک درسال 2019 میلادی دارد.
کد خبر: ۸۲۸۰۷

به گزارش گروه بین الملل مانا، drewry درنخستین تحلیل بازارفله خشک درسال 2019 میلادی با اشاره به اینکه فعالیت بالای پیش بینی شده برای بازار اوراق و همچنین تقاضای بسیار زیاد نوید بخش روزهای خوبی برای بازار فله خشک درسال جاری میلادی است، نوشت: به دنبال نزدیک شدن به ضرب العجل برای اجرائی شدن قوانین آیمو(IMO) درمورد آب توازن و انتشار اکسیدگوگرد، فعالیت اوراق به طوراساسی درسال جاری میلادی افزایش خواهد یافت.

این گزارش ادامه داد: درسال 2018 میلادی فعالیت بازار اوراق به پایین ترین سطح رسید، چرا که بهبود چشم گیر نرخ کرایه حمل، اشتهای مالکان را برای روانه کردن شناورهای خود به یاردهای اوراق کور کرده بود. به گونه ای که در بخش فله بر پست پاناماکس، هیچ شناوری روانه یاردهای اوراق نشد و در بخش فله بر پاناماکس تنها چهار فروند اوراق شد، درحالیکه درسال 2017 میلادی اوراق 47 فروند فله بر پاناماکس به ثبت رسیده است.

شایان ذکراست: به همراه مصرف فزاینده فولاد و افزایش نیاز انرژی، انتظار می رود تقاضا برای کالاهای عمده درسال جاری میلادی شیب صعودی را طی کند.

درسال گذشته، روند صعودی چشم گیر تقاضای محصولات فولادی که برای گسترش شبکه های ریلی و جاده ای چین مورد نیاز بود، منجر به ثبت یک رکورد بالای تولید فولاد دراین کشور شد.

 تجارت فله خشک

تولید فولاد درآسیا برای تقاضای فله خشک درسال 2019 میلادی حیاتی و ضرروی است، افزون براین ذغال سنگ نیز یک عامل تعیین کننده برای رشد تجارت به شمارمی آید. ناگفته نماند تجارت ذغال سنگ درحدود 2.5 درصد درسال 2018 میلادی افزایش پیدا کرد که سبب بهبود نرخ کرایه حمل طی 9 ماه نخست سال مذکورشد.

واردات بوکسیت (هیدروکسید آلومینیوم) به چین در 11 ماه نخست سال گذشته، رشد بیش از 22 درصدی را به همراه داشت. همچنین واردات سویای چین در سال گذشته روند افزایشی را به نمایش گذاشت.

در ادامه این گزارش آمده است: مالکان کشتی مستلزم متحمل شدن هزینه های بالا برای سازگاری و مطابقت شناورهای خود با قوانین سوخت آیمو(IMO) خواهند بود. بیش از 18 درصد از کل ناوگان فله خشک از میانگین سنی 15 سال یا بالاتر برخوردار است، درنتیجه مالکان تمامی کشتی ها باید درمورد فعالیت آنها تصمیم گیری کنند.

انتظار می رود اکثر مالکان گزینه سوخت با سولفور پایین و قیمت بالا را نسبت به نصب اسکرابرها ترجیج  بدهند.

چشم انداز

 چشم انداز Drewry برای بازار فله برکیپ سایز/ حمل کننده غول پیکر سنگ معدن (VLOC) درسال 2019 میلادی مثبت و روشن ترسیم شده است.

بخش حمل کننده های غول پیکر سنگ معدن (VLOC) یکی از قدیمی ترین بخش ها در ناوگان فله خشک محسوب می شود، به طوری که بیش از 20 درصد از آنها  بالاتر از 20  سال عمر دارند و انتظار می رود این شناورها کاندیدهای بازار اوراق در اواخر سال 2019  و اوایل سال 2020 میلادی باشند.

درآسیا کشورهای وارد کننده ذغال سنگ به ویژه هند و چین فرصت های جذب برای فله برهای پاناماکس را درسال 2019 میلادی به وجود خواهند آورد، پیش بینی می شود بخش قابل توجهی از تجارت ذغال سنگ درمسیرهای کوتاه دراین منطقه انجام بپذیرد.

Drewry همچنین نسبت به نرخ های چارتری فله برهای سوپراماکس درسال 2019 میلادی خوش بین است، آتش بس بین آمریکا و چین یک عامل اصلی و حیاتی در راستای بهبود بازار پاناماکس به شمار می آید. در حال حاضر تجار سویا در آمریکا بی صبرانه منتظر رسیدن دو کشور به یک توافق هستند، چرا که حمل محصولات زمستان سویای آنها همچنان به تاخیر افتاده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار