۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

آب کارون به فلات مرکزی کشور انتقال نمی یابد

استاندار خوزستان با رد موضوع انتقال آب از سرشاخه های کارون به فلات مرکزی ایران گفت: آب کارون به اصفهان و زاینده رود نخواهد رفت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۷۹۶

دکتر غلامرضا شریعتی در گفت وگو با خبرنگار مانا افزود: مطالب منتشر شده در رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی در ارتباط با اجرای طرح های انتقال آبی کاملا بی پایه واساس است.
شریعتی اظهار داشت: در چند روز اخیر هیئت دولت طرح احیاء رودخانه های کارون و زاینده رود را تصویب کرد و این مساله ربطی به انتقال آب کارون ندارد.

نماینده عالی دولت دراستان خوزستان به مردم خوزستان اطمینان داد که هیچگونه طرحی مرتبط به انتقال آب کارون به فلات مرکزی ایران اجرا نخواهد شد.

دکتر شریعتی با بیان اینکه بارها از سوی مسئولان ارشد کشورعنوان شده انتقال آب به صورت محدود تنها برای مصارف شرب اجرا می شود افزود: مدیریت مصرف آب تنها راه  حل نهایی مساله آب در فلات مرکزی ایران است و انتقال آب از سرشاخه های کارون هیچ چیز را عوض نمی کند و فقط هزینه های کشور را افزایش می دهد.  

 استاندار خوزستان با اشاره به اینکه درسال های اخیر حجم آورد کارون  بیش از 30 درصد کاهش داشته است و هم اکنون استان خوزستان با کمبود آب در بخش های کشاورزی و شرب مواجه است افزود: امسال به برکت بارندگی های مناسب ، وضعیت کارون بهتر شده است و امید می رود با تداوم بارندگی ها آورد کارون به نقطه مطلوب برسد.

مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای اعلام  کرد: هیچ طرح جدیدی برای انتقال آب کارون اجرایی نخواهد شد.

همچنین دوستداران محیط زیست خوزستان مخالفت خود را با اجرای هرگونه طرح انتقال بین حوضه ای که سبب کاهش آب کارون شود اعلام کردند.

بحث مربوط به اجرای طرح های انتقال آب از سرشاخه های کارون بازتاب بسیار گسترده ای در رسانه های مجازی داشته است.

رودحانه کارون که به مثابه قلب تپنده خوزستان است درسال های اخیر تحت تاثیر اجرای چند طرح انتقال آب ، رسوب گذاری و شوری آب و افزایش آلایندگی های زیست محیطی با چالش های زیادی روبه رو بوده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار