۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

سفر گردشگران بدون ویزای عراقی از منطقه آزاد اروند به کیش

قائم مقام منطقه آزاد اروند گفت: گردشگران عراقی که بدون ویزا وارد منطقه آزاد اروند می شوند می توانند از فرودگاه بین المللی آبادان راهی جزیره زیبای کیش شوند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۷۸۸

عبدالله کعبی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به از سرگیری دوباره سفر گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند از مرز زمینی شلمچه و مرز دریایی خرمشهر افزود: گردشگران عراقی در صورت تمایل می توانند بدون ویزا از منطقه آزاد کیش در آب های خلیج فارس دیدن کنند.

وی با اشاره به راه اندازی مجدد خط هوایی آبادان – کیش افزود: هفته ای دو پرواز از آبادان به کیش انجام می شود و در صورت تقاضای بیشتر، امکان افزایش تعداد پروازها وجود دارد.

کعبی با اشاره به اینکه رونق گردشگری در منطقه آزاد اروند می تواند اقتصاد منطقه را متحول کرده و اشتغال ایجاد کند افزود: مناطق آزاد  کشور از جمله اروند و کیش می توانند میزبان گردشگران خارجی شوند.

قائم مقام منطقه آزاد اروند تاکید کرد: سفر انبوه گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند فرصتی برای رونق تجاری و ارزآوری و کاهش فشارتحریم های یک جانبه و ظالمانه امریکا ضروری است.

شایان ذکر است سفر گردشگران عراقی بدون ویزا پس از یک وقفه سه ماهه ازسرگرفته شده است.

در طول اجرای طرح سفر بدون ویزای گردشگران جهان به منطقه آزاد اروند ، بیش از نیم میلیون گردشگر عراقی درمدت 9 ماه به منطقه آزاد اروند سفر کردند.

طرح سفر گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند به دلیل آنچه آماده نبودن زیرساخت های گردشگری در شهرهای آبادان و خرمشهر عنوان شده بود مورد انتقاد تعدادی از نمایندگان مجلس و شهروندان قرار گرفته بود.

منطقه آزاد اروند در مدت 13 سال فعالیت خود منشاء رونق کسب و کار در شهرهای آبادان و خرمشهر بوده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار