۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
معاون دریایی سازمان بنادر:

راهبرد سازمان بنادر حمایت از ناوگان ملی است

راهبرد سازمان بنادر حمایت از ناوگان ملی است
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در هر حالت یک راهبرد دارد و آن هم حمایت از ناوگان ملی است.
کد خبر: ۸۲۷۷۸

هادی حق شناس در گفت وگو با خبرنگار مانا در رابطه با ارائه سوخت یارانه ای برای ناوگان دریایی کشور در دوران تحریم با بیان اینکه در این راستا جلساتی را با مدیران ناوگان دریایی و شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی برگزار کرده ایم، اظهار داشت: مبنای این جلسات این بود که حداقل ناوگان دریایی تا زمانیکه در آب های سرزمینی کشور در حال تردد است از سوخت یارانه ای بهره مند شود.
وی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی کشور خود را مکلف می داند که از ناوگان دریایی حمایت کند، افزود: با این حال مرجع تصمیم گیر و ذیصلاح برای ارائه سوخت یارانه ای وزارت نفت و شرکت ملی نفت هستند که باید به این نتیجه برسند هزینه سوخت، هزینه حمل را افزایش می دهد و بر قیمت تمام شده کالا تاثیر مستقیم دارد.
به گفته حق شناس سازمان بنادر تلاش کرده به عنوان مرجع دریایی مسائل را به این مراجع تصمیم گیری منعکس کند، خاطر نشان کرد: فعلا تصمیم گیرندگان در این زمینه اقدامی صورت نداده اند ولی امیدواریم که به زودی و با پیگیری هایی که در حال انجام است سوخت یارانه ای برای شناورها فراهم شود.
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی حل مسئله سوخت یارانه ای را زمان بر دانست و گفت: ذی نفعان نیز باید همپای سازمان بنادر در این زمینه پی گیر باشند و عمل کنند.
وی جلسه اخیر مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با معاون اول رئیس جمهور را نمونه ای بسیار خوب از این پی گیری ها ارزیابی کرد و بیان داشت: این نوع اقدامات در سطوح بالای تصمیم گیری کشور می تواند در رفع موانع پیش روی ناوگان ملی بسیار موثر باشد.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به این پرسش که نظر سازمان بنادر در رابطه با تسهیل قوانین و رفع برخی موانع حقوقی پیش پای ناوگان ملی که در جلسه مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی و معاون اول رئیس جمهور بر آن تاکید شد چیست، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در هر حالت یک راهبرد دارد و آن هم حمایت از ناوگان ملی است در این جهت نیز سازمان بنادر با ارائه بسته های تشویقی و تخفیفات تعرفه ای اقدامات لازم را صورت داده است.
وی در پایان اظهارات خود تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در حیطه اختیارات خود نسبت به حمایت از ناوگان اقدام کرده است و خارج از حیطه اختیارات نیز تلاش کرده که مسائل و مشکلات را منعکس و پیگیری کند.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار