۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

سواحل اروندرود جذاب تر می شود

مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت: با برداشتن دژ خاکی حاشیه سواحل اروندرود که در زمان جنگ تحمیلی احداث شده سواحل اروندرود برای گردشگران جذاب تر می شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۷۶۷

اسماعیل زمانی در گفت وگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه فاز نخست طرح برداشتن دژ مرزی در کنار سواحل اروندرود شده است افزود:به جای دژ خاکی ،  جاده ساحلی به طول 60 کیلومتر احداث می شود تا بازدید گردشگران از سواحل زیبا و دینی اروندرود تسهیل یابد.

وی گفت: فاز اول طرح حذف دژ مرزی اروندرود از جزیره مینو در محدوده خرمشهر به طول 9 کیلومتر شروع شده و با تخصیص اعتبار این طرح شتاب می گیرد.  

مدیرعامل منطقه آزاد اروند همچنین از برداشتن دژ مرزی در محدوده ساحلی شهر بندری اروندکنار خبر داد وافزود: با هماهنگی نهادهای امنیتی و نظامی ، کار برداشتن دژ ساحلی در این منطقه به زودی شروع می شود.

سواحل بندر اروندکنار ، خاستگاه و محل اصلی عملیات غرورآفرین والفجر8 در 20 بهمن ماه 1364 بود که طی آن رزمندگان غواص معروف به "مردان قورباغه ای" توانستند با عبور از اروندرود ، دژ مستحکم ارتش بعثی عراق را در ساحل غربی اروند به تسخیر خود درآورده و شهر بندری فاو عراق را آزاد کردند.   

زمانی ابراز امیدواری کرد با برداشتن دژ ساحلی اروند رود ، زمینه توسعه اقتصادی و گردشگری در محدوده منطقه آزاد اروند فراهم شود.

رزمندگان اسلام برای دفاع در برابر هجوم نیروهای بعثی عراق اقدام به احداث خاکریز یا دژ ساحلی در کرانه شرقی آبراه اروندرود کردند که این اقدام نقش موثری در دفاع از شهرهای بندری آبادان، خرمشهر و جزیره مینو داشت.

با گذشت بیش از 30 سال از پایان جنگ تحمیلی حذف این دژ مرزی ساحلی در اروندرود بیش از پیش احساس می شد چرا که امکان تامین امنیت کشتیرانی در آبراه اروندرود با همکاری مشترک مرزبانی ایران و عراق فراهم تر شده است.

بخش های مهمی از سواحل شرقی اروندرود در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده است.

سواحل اروندرود در ایام  نوروز میزبان صدها هزار گردشگر از سراسر کشور است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار