۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۸۲۷۶۳

به گزارش مانا، عکسبرداری در زیر آب، دشواری های خاص خود را دارد و با به ثبت رساندن تصاویر در خشکی بسیار متفاوت است. از تفاوت های این دو، می توان به مسئله مهم نورپردازی اشاره کرد، چرا که عکاس هر چه بیشتر به عمق آب ها نفوذ می کند، نور کمتری برای عکسبرداری در اختیارش خواهد بود و از سوی دیگر حرکت دائمی و شناور بودن آبزیان و عکاس مشکلات بسیاری را پدید می آورد. با همه این تفاسیر، باز هم این سبک از عکاسی، علاقه‌مندانی دارد که تمام سختی ها را به جان می خرند تا سایر افراد را با دنیایی متفاوت آشنا کنند. آن ها تصاویر بی نظیری از این دنیا به ثبت می رسانند و برای به نمایش گذاشتن عکس هایشان وارد رقابتی نفس گیر می شوند. 

۱- مجادله بر سر ماهی های خالدار- اسکاتلند

غازهای شمالی (گونه ای از مرغ های ماهی خوار)، در آب های اطراف یکی از جزایر اسکاتلند به نام نُس (Noss) بر سر یک ماهی خالدار دعوا به راه انداخته اند. این پرندگان می توانند از ارتفاع 15 متری به درون دریا شیرجه زده و با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت وارد آن شوند.

مسابقه عکاسی زیر آب//

۲- هشت پای نارگیل دوست - اندونزی

زمانی که کوین ریچر (Kevin Richter)، دقیقا در زیر قایقش و در اعماق چهار متری دریا، مشغول غواصی بود، ناگهان با این هشت پای نارگیل دوست مواجه می شود که بر روی شن های سیاه کف دریا نشسته بود. جالب است که این عکس در اواسط روز شکار شده اما گویی هوا هنوز تاریک است.

از آن جهت این گونه خاص هشت پا را نارگیل دوست نامیده اند که او علاقه زیادی به جمع آوری پوست نارگیل و صدف برای ایجاد سرپناه دارد و البته در حالت کلی، رفتارهای نامتعارف این حیوان بسیار است مثلا تمایلش برای راه رفتن بر روی دو پا!

 تصویر پیش رو در تنگه ی لابمه (Lembeh Strait) واقع در کشور اندونزی به ثبت رسیده و جایزه ی بخش عکاسی با دوربین های کامپکت را از آن خود کرده است.

مسابقه عکاسی زیر آب//

۳- بچه نهنگ بازیگوش - تونگا

رودنی برسیل (Rodney Bursiel)، این تصویر سیاه و سفید را هنگام سفرش به کشور پادشاهی تونگا (Tonga) در قاره اقیانوسیه به ثبت رسانده است. وی در حال تماشای نهنگ مادر بوده که ناگهان وال کوچک تر دقیقا از کنار مادرش به حرکت در آمده و با فرو رفتن در اعماق دریا، باعث شده تا فرصت خوبی برای عکاسی نصیب برسیل شود. این تصویر، مقام اول را در بخش تصاویر با زاویه باز کسب کرده است.

مسابقه عکاسی زیر آب//

۴- شیرهای آبی هیجان زده - کانادا

جنز تروگر (Jens Troeger)، هرساله در فصل زمستان، به استان بریتیش کلمبیا (British Columbia) در کشور کانادا سفر می کند تا به همراه شیرهای دریایی اشتلر مشغول غواصی شود. او توضیح داده که شیرهای دریایی همیشه به هنگام مشاهده وی در آب های جزیره هورنبای (Hornby Island) بسیار هیجان زده می شوند. تصویر پیش رو، مقام سوم عکاسی در زاویه باز را نصیب تروگر کرده است. 

مسابقه عکاسی زیر آب//

۵- مارماهی های رنگی - اندونزی

ادواردو آکودو (Eduardo Acevedo)، یکی از عکاسان خوش شانسی است که موفق شده تا تصویری از گونه ای از مارماهی های رنگی به نام مارماهی ربانی را در تنگه لامبر (Lembeh Strait) به ثبت برساند. بد نیست بدانید عکسبرداری از این جانداران کار ساده ای نیست؛ چرا که این حیوانات ریزجثه معمولا در سوراخ ها و میان سنگ ها پنهان می شوند و بیشتر، ترکیب دو رنگ آبی و زرد و یا مشکی و زرد را از خود به نمایش می گذارند. این عکس رتبه  دوم در تصویربرداری ماکرو (نوعی تصویر برداری از نمای نزدیک) را به خود اختصاص داده است. 

مسابقه عکاسی زیر آب//

۶- امواج توفانی - باهاماس

تصویر پیش رو در آب های کشور باهاماس (Bahamas) و توسط مارک هنائر (Marc Henauer) به ثبت رسیده و دراین رقابت، صاحب مقام دوم شده است. هنائر تلاش داشته تا نمای زیبای موج هایی را به نمایش بگذارد که مانند توفان سطح آب را فراگرفته‌اند. وی توضیح داده که با وجود موج ها، عبور از صخره های دریایی کاری دشوار بوده، پس او به آرامی در دل دریا نشسته و از تماشای منظره  رو به روی خود غرق در لذت شده است.

مسابقه عکاسی زیر آب//

۷- یک شکار موفق - باهاماس

گابریل باراتیو (Gabriel Barathieu) این تصویر را در دل آب های اقیانوس هند و در میانه شب عکسبرداری کرده است. او درون یک تالاب در حوالی مایوت (Mayotte)، یکی از جزایر کوچک کشور فرانسه، غواصی می کرده و با گذشت کمتر از دو دقیقه از زمان ورودش به درون آب، با این ماهی مرکب، روبه رو می شود. با دقت بیشتر در تصویر، متوجه یک ماهی کوچکتر در میان شاخک های ماهی مرکب می شوید. این عکس، مقام سوم را در بخش عکاسی ماکرو به دست آورده است.

مسابقه عکاسی زیر آب//

۸- رقابت  بر سر مقام دومی و سومی

تصویر متعلق به فرانسسکو پاسینزا (Francesco Pacienza) است که آن را در منطقه ی مسکونی التومانتِ ایتالیا (Altomonte,Italy) به ثبت رسانده است. او به لطف عکاسی بالا و پایین یا همان عکاسی شکاف دار، تصویری از یک خرچنگ کوچک در زیر آب و نمایی از طبیعت سرسبز بیرون رودخانه را در قاب دوربینش جای داده و این هنرمندی، او را برنده  مقام سوم بخش تصویربرداری با دوربین های کامپکت کرده است. 

 

مسابقه عکاسی زیر آب// مسابقه عکاسی زیر آب//

۹- نزدیک ترین نمای ممکن - اکوادور

در دریاهای اکوادور (Ecuador)، لاک پشت سبز و عظیم الجثه ای، نظر رائول کاپرز (Raoul Caprez) را به خود جلب می کند و خوشبختانه هنگامی که به آرامی به این جاندار نزدیک می شود، لاک پشت بر جایش باقی مانده و فرصت ثبت این لحظه را به او هدیه می نماید. رائول خوش شانسی را نیز در عکسبرداری از این لاک پشت دخیل دانسته؛ چرا که تا مدت مدیدی، حتی عکاس متوجه ماهی قرمزی نبوده که جذابیت سوژه عکاسی اش را دو چندان کرده است. این عکاس خوش شانس، با ثبت این تصویر، موفق شده تا مقام اول در رده بندی عکاسی های ماکرو را از آن خود کند.

مسابقه عکاسی زیر آب//

 

برچسب ها: عکاسی زیر آب عکس
ارسال نظرات