۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

رشد بازار بانکرینگ LNG تا سال 2026

رشد بازار بانکرینگ LNG تا سال 2026
پیش بینی می شود نرخ رشد مرکب سالانه بازار LNG تا سال ۲۰۲۶ میلادی حدود 8.5 درصد افزایش یابد.
کد خبر: ۸۲۷۵۴
به گزارش گروه بین الملل مانا، درآمد تجمعی پنج سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ میلادی به ۳.۴ میلیارد دلار در بازار LNG به عنوان سوخت دریایی خواهد رسید و پیش بینی می‌شود به تدریج در پایان دوره دوم پنج ساله روندی صعودی را در پیش گیرد به گونه‌ای که نرخ رشد مرکب سالانه افزایش ۸.۵ درصدی را تا سال ۲۰۲۶ میلادی تجربه خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود شناور‌های حمل LNG  بیشترین کاربرد را به عنوان حامل سوخت دریایی در بازار داشته باشد. شناور‌هایی که با سوخت LNG کار می‌کنند، میزان انتشارات سولفور اکسیدشان به صفر نزدیک می شود و کربن آزاد شده را تا ۲۵ درصد در حمل و نقل دریایی کاهش می‌دهند.
این گزارش ادامه داد: LNG به عنوان سوخت دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مزایای بسیاری برای کشتی‌ها دارد به گونه‌ای که میزان انتشار سولفور اکسید را بین ۹۰ تا ۹۵ درصد کاهش می‌دهد. محتوای ناچیز کربن در این سوخت کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی آلاینده مذکور را به همراه دارد. مزایای زیست محیطی بهره مندی از LNG به عنوان سوخت دریایی رشد بازار را برای مدت زمان پیش بینی شده تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.
انتظار می‌رود بازار اروپا سریع ترین رشد در منطقه را داشته باشد. تقاضای روز افزون برای شناور‌های LNG در منطقه منجر به افزایش رشد در بازار سوخت می‌شود. افت در میزان استفاده از سوخت‌های پتروشیمیایی و افزایش شرکت‌های LNG در اروپا می‌تواند وابستگی به مناطق ناپایدار سیاسی را برای واردات نفت کاهش دهد. 
افزون برآن، این سوخت موجب می‌شود تا آلودگی هوا در بخش حمل و نقل دریایی کاهش یابد که به خودی خود یکی دیگر از عوامل تقویت رشد بازار در اروپا به شمار می‌آید.
منابع گازی اروپا در سال ۲۰۱۶ میلادی ۵۶.۶ TCM گاز طبیعی را در خود جای دادند و میزان تولید و مصرف تخمین زده شده در منطقه به ترتیب به ۹۹۱.۴ و ۱.۰۱۴ BCM رسید که بیشترین سهم از ۲۶ درصد حجم مورد استفاده در سطح جهان را در همان سال نشان می‌دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار