۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
مجری فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی:

دومین سکوی فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی نصب می‌شود

مجری فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی با اشاه به بارگیری دومین سکوی گازی این فازها گفت: این سکو پس از انتقال در میدان گازی پارس جنوبی در خلیج فارس برای برداشت گاز در موقعیت خود نصب می‌شود.
کد خبر: ۸۲۷۴۶

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، فرهاد ایزدجو با اشاره به بارگیری سکوی دوم فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی اظهار داشت: سکوی 24A، نخستین سکوی اقماری طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی است که با وزنی معادل ٢٣٠٠ تن پس از پایان عملیات ساخت، پیش‌راه‌اندازی و بخشی از راه‌اندازی در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران، بر روی شناور FLB124 بارگیری شد.

وی درباره مشخصات فنی سکوی 24A پارس جنوبی گفت: در این سکو حدود ٣١ هزار اینچ - قطر عملیات لوله‌کشی، بالغ بر ٩٠ كيلومتر کابل‌کشی برق و ابزار دقیق و ٣٠٧٧ متر عملیات تیوبینگ انجام شده است. ضمن اینکه این سکو دارای ٥٨ دستگاه تجهیزات مکانیکی و فرایندی اصلی است و در مراحل ساخت آن نیز بیش از یک میلیون و ٨٠٧ هزار نفر ساعت کار اجرایی صورت گرفته است.

به گفته ایزدجو پس از ترک دكل حفاری از موقعیت 24A در دریا، مراحل حمل و نصب این سازه ٢٣٠٠ تنی توسط شناور نصاب HL 5000 انجام خواهد شد.

وی پیش‌بینی کرد این سکو تا پایان بهمن‌ ماه به بهره‌برداری برسد.

مجری فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی با اشاره به اینکه كليه مراحل مهندسی، ساخت، نصب و راه‌اندازی سکوی 24A، از سوی متخصصان ایرانی انجام شده و بخش عمده‌ای از کالاها و تجهیزات مورد نیاز این سازه از منابع تولیدکننده داخلی سفارش‌گذاری و تامین شده است، عنوان کرد: با نصب و بهره‌برداری از این سکو، روزانه ٥٠٠ میلیون فوت‌مکعب گاز شیرین (١٤.٢ میلیون متر مکعب) معادل نيمی از یک فاز استاندارد گازی پارس جنوبی به توان تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

بر اساس این گزارش، طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی برای تولید ۵۶ میلیون مترمکعب گاز ترش از میدان مشترک و تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز متان، ۲۹۰۰ تن گاز مایع (ال پي جي)، ۲۷۵٠ تن اتان، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد طراحی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار