۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

پیشرفت ۹۰ درصدی بازسازی اسکله بتنی بندرگاه ابوموسی

پیشرفت ۹۰ درصدی بازسازی اسکله بتنی بندرگاه ابوموسی
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: تعمیر و بازسازی اسکله بتنی بندرگاه ابوموسی با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی قرار دارد.
کد خبر: ۸۲۷۴۴
به گزارش مانا، اله مراد عفیفی پور طی سخنانی در نشست شورای اداری شهرستان ابوموسی با بیان اینکه اوایل مرداد ماه سال جاری مذاکرات با فرمانداری شهرستان ابوموسی برای ورود جدی تر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی به روند توسعه دریایی جنوبی ترین مرز آبی ایران انجام شد، اظهار داشت: بر همین اساس، چندین پروژه  برای توسعه زیرساخت ها و روبناها در شهرستان ابوموسی در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعمیر و بازسازی اسکله بتنی بندرگاه این جزیره با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی قرار دارد، افزود: اسکله شماره ۶ نیز که آخرین اسکله و محل پهلوگیری لنج هاست، جهت تعمیر و بازسازی به پیمانکار ابلاغ شده و شمع ها جهت شروع کار به محل پروژه منتقل شده است.
عفیفی پور با بیان اینکه نقشه های دایک(دیواره) استحصال جهت شروع عملیات اجرایی، تأیید و ابلاغ شده، تصریح کرد: احدث بازوی جنوبی موج شکن بندر و افزایش ارتفاع تاج موج شکن فعلی نیز در دست بررسی و ارزیابی های مهندسی قرار دارد.
وی اضافه کرد: ژنراتور برق اضطراری بندرگاه نیز به جزیره منتقل شده و تجهیز بندرگاه به موتورخانه اختصاصی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه برج کنترل بندر ابوموسی با تجهیز به جدیدترین سامانه ها طی سال جاری، در زمره مجهزترین و به روزترین برج کنترل های بنادر کشور قرار گرفته است، گفت: این بندر دارای خط اختصاصی از مخابرات بوده و زیرساخت های شبکه آن مستقیما به بندر شهید رجایی متصل است.
عفیفی پور تصریح کرد: تمامی اجازه حرکت های کشتی های تجاری و مسافری (pc ) در بندر ابوموسی تحت سامانه جامع دریایی با رعایت کامل استاندارهای سازمان بنادر صادر می شود که از ابتدای سال جاری تاکنون، شاهد ثبت تعداد ۱۴۵ فقره سند اجازه حرکت بوده ایم.
وی در پایان اضافه کرد: طی سال جاری، یک هزار و ۳۲۰ مورد تردد به بندر ابوموسی در برج کنترل ثبت و تعداد ۱۰۰ مورد کنترل و بازرسی از شناورها انجام شده است.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار