۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
دکتر جهانگیری در دیدار مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی:

آمریکایی ها معیشت مردم ایران را نشانه گرفتند

آمریکایی ها معیشت مردم ایران را نشانه گرفتند
معاون اول رئیس جمهور گفت: در دوره تحريم، كشتيراني جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از بخش هاي مهم اقتصاد كشور، بار سنگيني بر دوش دارد.
کد خبر: ۸۲۷۴۱

به گزارش مانا به نقل از ایرنا، دكتر اسحاق جهانگيري که در دیدار با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مدیران این شرکت سخن می‌گفت با بيان اينكه برنامه دشمنان ملت ايران شناسايي و تحريم گلوگاه هاي اصلي اقتصاد كشور است تا از اين طريق زندگي و معيشت مردم را در فشار و تنگنا قرار دهند، اظهار داشت: در اين راستا مهم ترين هدفگذاري آمريكايي ها اين است كه جريان واردات كالا به كشور اعم از مواد اوليه توليد و كالاهاي اساسي مورد نياز مردم با مشكل مواجه شود.
معاون اول رئيس جمهور با تاکید بر اینکه در اين شرايط و در دوره تحريم، كشتيراني جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از بخش هاي مهم اقتصاد كشور، بار سنگيني بر دوش دارد، افزود: در شرايطي كه شركت هاي كشتيراني خارجي به دليل تحريم، همكاري خود را با ايران قطع كرده اند، مسئوليت و بار مضاعفي بر دوش شركت هاي داخلي قرار دارد تا روند واردات و صادرات كالا به دليل محدوديت در بخش حمل و نقل متوقف نشود.
دكتر جهانگيري ضمن قدردانی از تلاش و همت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران و ساير شركت هاي مرتبط با حمل و نقل دريايي به خاطر كمك به پيشبرد برنامه هاي اقتصادي كشور و استمرار فعاليت با وجود فشارها و تحريم هاي آمريكا، اظهار داشت: با توجه به نقش مهم هزينه هاي حمل و نقل در تعيين قيمت كالا، انتظار دولت از كشتيراني اين است كه در مقطع فعلي و شرايط حساس كنوني، با همت مضاعف، هزينه هاي حمل و نقل را تا حد امكان كاهش دهند و اجازه ندهند جريان واردات و صادرات كشور با كندي مواجه شود.
وي همچنين با اشاره به نوسازی ناوگان دريايي اين اقدام را كاري مهم توصيف و خاطرنشان كرد: خوشبختانه با كمك همه بخش ها، قرارداد و ساز و كارهاي لازم براي اين موضوع ظرف مدت زماني كوتاه به سرانجام رسيد.
معاون اول رئيس جمهور گفت: دولت اهتمام جدي دارد مهمترين مشكلات و موانع پيش روي كشتيراني جمهوري اسلامي ايران و شركت هاي مرتبط نظير تامين سوخت، مسائل مالياتي، كمبود كانتينر و ساير موانع را برطرف و در صورت نياز تلاش خواهد شد در دوره تحريم، مقررات و قوانيني كه مانع فعاليت اين شركت ها هستند اصلاح شود تا كشتيراني جمهوري اسلامي و شركت هاي فعال در حوزه حمل و نقل دريايي بدون دغدغه بتوانند به فعاليت خود ادامه دهند.
این مقام مسئول در دولت دوازدهم همچنين با اشاره به ظرفيت هاي گسترده كشور در بخش حمل و نقل دريايي، تصريح كرد: ايران مي تواند خدمات فراواني در بخش حمل و نقل دريايي و ترانزيت كالا به ساير كشورها ارائه و از اين طريق كسب درآمد كند.
رئيس ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي افزود: آمريكا در تلاش است تا مهمترين منبع درآمدي كشور يعني فروش نفت ايران را متوقف كند و به تصور خودشان مي خواستند ميزان فروش نفت ايران را به صفر برسانند كه به فضل الهي موفق نشدند.
دکتر جهانگیری اضافه كرد: خوشبختانه تا كنون توانسته ايم به ميزان مورد نياز نفت بفروشيم و به منابع مالي آن دست پيدا كنيم ضمن آنكه ميزان صادرات غيرنفتي كشور نيز به اندازه اي است كه با درآمدهاي حاصل از آن مي توان كشور را اداره كرد.
در این جلسه دکتر محمد سعیدی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از مدیران کشتیرانی، مهمترین دغدغه ها و موانع پیش روی فعالیت خود را مطرح کردند و با اشاره به نقش پر اهمیت کشتیرانی در اقتصاد کشور به ویژه در شرایط تحریم، خواستار حمایت و نگاه ویژه دولت برای رفع تنگناها از این بخش مهم شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار