۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

افزایش 20 درصدی تولید گاز در فازهای پارس جنوبی

سرپرست پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی از افزایش 20 درصدی تولید گاز در فازهای 15 و 16 پارس جنوبی و تزریق آن به خط سراسری به میزان تقریبی 9 میلیون متر مکعب در روز خبر داد.
کد خبر: ۸۲۷۳۲

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد ولی‌پور با اشاره به افزایش خوراک پالایشگاه ششم پارس جنوبی اظهار داشت: با به ثمر نشستن اقدامات و پیگیری هایی که در پالایشگاه ششم انجام پذیرفته است، میزان خوراک دریافتی پالایشگاه در نیمه دوم سال در مقایسه با نیمه اول سال به مقدار 8.5 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.
وی با اشاره به راه‌اندازی کمپرسور بازیافت گازهای سبک افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در راستای افزایش ظرفیت پالایشگاه ششم پارس جنوبی راه اندازی کمپرسور بازیافت گازهای سبک (Off Gas Comp) در فاز 15 و برنامه ریزی برای راه اندازی کمپرسور مشابه در فاز 16 طی ماه های آینده است.
به گفته سرپرست پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی، با راه اندازی هر کدام از این کمپرسورها روزانه 0.3 میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولید پالایشگاه اضافه می شود و از ارسال همین مقدار گاز به فلر نیز جلوگیری به عمل می‌آید.
ولی پور ضمن اعلام کاهش تامین سوخت مورد نیاز پالایشگاه به میزان تقریبی روزانه 0,2 میلیون متر مکعب که منجر به افزایش سالانه 66 میلیون متر مکعب تزریق گاز به خط لوله سراسری می‌شود گفت: این امر با توجه به اصلاح ساختار و منطق کنترل سیستم احیاء درایرهای واحدهای تصفیه LPG انجام پذیرفته و از این طریق بخش عمده از گاز احیاء این درایرها که قبلاً به سمت فلر هدایت می شده، مورد استفاده قرار گرفته است وجایگزین سوخت دریافتی در بویلرها شده است.
گفتنی است؛ این اقدامات بزرگ و مؤثر در مجموع باعث افزایش تولید و تزریق گاز به خط سراسری به میزان تقریبی 9 میلیون متر مکعب در روز یعنی بیش از 20 درصد افزایش تولید نسبت به نیمه اول سال جاری شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار