۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

سهم بزرگ پروژه های کوچک LNG در بازار

سهم بزرگ پروژه های کوچک LNG در بازار
قیمت‌های پایین، مازاد عرضه و تغییر به سمت گاز پاک برای تولید انرژی میزان تقاضا برای LNG را در روندی افزایشی قرار می‌دهد.
کد خبر: ۸۲۷۲۸
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از Drewry، تغییر روند‌های حاکم در بازار کشتیرانی موجب شد تا نه تنها خریداران بنام و بزرگ بلکه واردکنندگان خرد نیز بر LNG متمرکز شده و نیاز بازار را با هدف ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا و پیشبرد کشتیرانی به سوی استفاده از گاز‌های پاک برآورده سازند.
در همین راستا، Shefali Shokee تحلیگر ارشد تحقیقاتی در موسسه تحقیقات دریایی Drewry خاطرنشان کرد که پروژه‌های کوچک LNG تاثیری مثبت در کاهش هزینه‌های عملیاتی داشته و گزینه مناسبی برای کشور‌هایی با مصرف اندک گاز طبیعی مایع هستند.
افزون بر آن، تامین سرمایه گذاری برای پروژه‌های بزرگ صادراتی LNG با تایید قرارداد‌های بلند مدت امری دشوار است. از سوی دیگر، واردکنندگان به موجب افزایش تعداد تامین کنندگان LNG قرارداد‌های کوتاه مدت را در اولویت قرار می‌دهند. در نتیجه، پروژه‌های کوچکتر LNG از جذابیت بیشتری برخوردار هستند چراکه هزینه کمتری برای ساخت آن‌ها صرف می‌شود. 
درحال حاضر تعداد پروژه‌های کوچک LNG محدود، اما تسهیلات جدید در راه است به گونه‌ای که تحلیلگر ارشد Drewry نمونه‌ای از یک پروژه کوچک صادراتی LNG در فلوریدا را برای اثبات این موضوع مطرح می‌کند که ظرفیتی برابر ۰.۳۳ MTPA دارد.
پروژه‌های صادراتی کوچک LNG و میانگین ظرفیت مایع سازی کشور‌هایی مانند اندونزی، فیلیپین و چین به همراه برخی کشور‌های اروپایی شاهد رشد در تعداد پروژه‌های کوچک LNG هستند که به دنبال آن میزان تقاضا را برای شناور‌های کوچک حمل این گاز طبیعی مایع افزایش می‌دهد.
در بخش صادرات نیز، LNG به بسیاری از کشور‌ها با ذخایر محدود گاز صادر می‌شود. در این میان، کشور‌های آفریقایی همسو با ظرفیت کشتیرانی میزان تقاضا را ارتقا می‌دهند.
ناوگان کنونی شناور‌های کوچک LNG متشکل از ۲۷ فروند کشتی حمل LNG و  ۱۷ فروند LPG  همچنین تعدادی شناور سوخت رسان LNG است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار