۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
سال 2019 میلادی ؛

بستر سرمایه گذاری برای کشتیرانی سبز فراهم می شود

بستر سرمایه گذاری برای کشتیرانی سبز فراهم می شود
حسابدار و مشاور کشتیرانی شرکت مور استفنز می‌گوید: چنانچه کشتیرانی در سال ۲۰۱۹ میلادی مسئولیت‌های زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی را بر عهده گرفته و به ثمر برساند سرمایه‌های بیشتری را جذب خواهد کرد.
کد خبر: ۸۲۷۲۷
به گزارش گروه بین الملل مانا، به دنبال انتشار خبرنامه کشتیرانی شرکت موراستفنز، ریچارد گرینر یکی از شرکای تیم حمل و نقل و کشتیرانی می‌گوید: آینده بسیار شبیه به حال خواهد بود، تنها زمان آن طولانی‌تر است. به نظر می‌رسد در صنعت کشتیرانی نیز چنین باشد که چندان بد هم نیست چرا که اکنون در مقایسه با ۱۰ سال گذشته  نامطلوب گزارش نشده و زمینه بیش از پیش برای سرمایه گذاری به ویژه در بخش کشتیرانی سبز فراهم آمده است.
بر اساس این گزارش، وی معتقد است: اعتماد به نفس در کشتیرانی با پایان یافتن سال ۲۰۱۸ میلادی در روندی نزولی قرار گرفت، اما برخلاف بالاترین رکود چهار ساله در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی، روند مثبتی در صنعت حاکم نبود. با این حال، اشتهای بازار با هدف سرمایه گذاری برای بازیگردان‌های جدید و قدیمی روبه به افزایش است و این روال در سال ۲۰۱۹ میلادی به مدتی طولانی ادامه خواهد یافت. چراکه پیش بینی می‌شود تمامی مسئولیت‌های زیست محیطی، اجتماعی و حکومتی به نتیجه برسند.
وجود و ظهور قوانین جدید مانند سیستم مدیریت آب توازن و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای نشان می دهد که کشتیرانی از نظر زیست محیطی آگاه‌ تر شده و بیشتر می‌توان روی آن حساب باز کرد. این صنعت به بودجه‌های جدید مالی نیاز دارد و داستان سرمایه گذاری زیست محیطی باید برای بسیاری از سرمایه گذاران بالقوه جذاب باشد. با این حال، کشتیرانی سبز به معنای قیمت‌های ارزان و راه‌های ساده حمل و نقل نیست، بلکه بیشتر به بافت افزایش تمایل برای بالا بردن نرخ‌ها اشاره دارد. از این رو سال جاری میلادی شاهد تصمیمات مهمی در خصوص سرمایه گذاری‌های سازگار و منطبق با قوانین مصوب زیست محیطی خواهد بود که به زودی اجرای آنها یک الزام خواهد شد. در این میان، ایده بهتری در خصوص ظرفیت حوضچه‌های جهانی برای برآوردن نیاز مشتریان به جریان می‌افتد.
افزون بر آن، صنعت با چالش‌های دیگری نیز روبه رو می‌شود. هزینه‌های عملیاتی افزایش می‌یابد و امید‌ها مبنی بر بالا رفتن نرخ جابه جایی بار وجود دارد. عدم تعادل در تناژ ممکن است در برخی مسیر‌های تجاری ادامه داشته باشد. همچنین ممکن است شاخص بالتیک خشک با رفتاری منظم‌تر به فعالیت خود در بازار ادامه دهد. برگزیت می‌تواند معانی بی شماری را به دنبال داشته باشد، اما هر چه که باشد برای صنعت کشتیرانی در بریتانیا مثبت است. در این میان، تاثیر‌های ژئوپلتیکی نیز در سال جاری میلادی بیش از پیش لمس می‌شود.
علی رغم چشم انداز مذاکرات تجارت جدید بین چین و آمریکا، دنیا مرحله‌ای پرنوسان را پشت سر می‌گذارد. در سال جاری میلادی چندین کشور از جمله آرژانتین، اندونزی، نیجریه و پاناما شاهد انتخابات ریاست جمهوری خواهند بود. علاوه بر آن، انتخابات پارلمانی نیز در کشورهایی چون یونان، هند، کره شمالی و برخی کشور‌های آفریقا و بریتانیای کبیر جریان می‌گیرد. 
با تمام این اوصاف، به نظر می‌رسد عدم پایداری جزء لاینفک قوانین ۲۰۱۹ میلادی باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار