۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش ایران:

تعمیرات بهترین گزینه برای یاردهای داخلی است

عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش ایران گفت: در حال حاضر بهترین گزینه برای یاردهای کشتی سازی ایرانی تعمیرات است.
کد خبر: ۸۲۷۲۱

جمال میاحی در گفت وگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه تجربه ساخت کشتی در کشور ناموفق بوده و باعث اتلاف وقت، سرمايه و عدم اشتغالزايى شده است، تصریح کرد: شرايط آب و هوايى منطقه بندر عباس و بوشهر بيشتر براى تعميرات مناسب است تا ساخت و اگر دقت کنیم كشورهاى حاشيه خليج فارس عليرغم داشتن زير ساخت ها و امكانات مالی و فنی بهتر علاقه اى  به ساخت کشتی نشان نمى دهند و به تعميرات اكتفا کرده اند.
وی اصرار بر ساخت کشتی از سوی یاردهای داخلی را نادرست دانست و بیان داشت: در حال حاضر بهترین گزینه برای یاردهای کشتی سازی ایرانی تعمیرات است.
مدیر فنی سابق شرکت ملی نفتکش ایران در این زمینه افزود: با پيشرفت در مرحله تعمیرات و جلب اطمينان شركت هاى كشتيرانى داخلى و خارجى می توان برداشتن گام بعدى براى ساخت كشتى را برنامه ريزى کرد.
میاحی در عین حال کشتی ساز شدن یاردهای ایرانی را منوط به برنامه ریزی از سوی کارگروهی کارشناسی و مستقل متشکل از نمایندگان خبره یاردهای ایزوایکو و صدرا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران دانست و خاطر نشان کرد: وظيفه اين كارگروه تشخیص نواقص و كمبودهاى اين دو كشتى سازى از حيث زير ساخت ها، مديريت، لجستيك، پشتيبانى، نيروهاى پيمانكارى، تشريفات گمركى و ترخيص كالا چه از لحاظ ساخت و چه از لحاظ تعميرات در مقايسه با كشتى سازي هاى موفق دنیا باید باشد.
وی نتيجه کار این کارگروه تخصصی را كمك به درك موقعيت صنعت کشتی سازی داخلی اعلام کرد و گفت: با این روش می توان برای رفع مشکلات یاردهای داخلی اقدام کرد هر چند کمک دولت در گام های نخست کاملا ضروری و الزامی است.
 
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار