۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
مديرعامل شركت نفت و گاز پارس:

سكوي فازهاي 22 تا 24 پارس جنوبي نصب می شود

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس از راه اندازي سكوي 22 طرح توسعه فازهاي 22 تا 24 پارس جنوبي تا پايان هفته آينده خبر داد.
کد خبر: ۸۲۷۲۰

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد مشكين فام در جريان بازديد از طرح هاي گازي پارس جنوبي با اشاره به وارد مدار تولید شدن سکوهای جدید فازهای 13و 22 تا 24 پارس جنوبی اظهار داشت: به زودي و تا پايان ماه جاري، بهره برداري از سه سكوي گازي و تكميل اولين زنجيره توليد طرح هاي 13 و 22 تا 24 پارس جنوبي محقق مي شود.

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس با بيان اينكه در روزهاي آتي، سكوي اقماري 24A از يارد شركت صدرا بارگيري و آماده حمل مي شود، اظهار كرد: سكوي 22 طرح توسعه فازهاي 22 تا 24 پارس جنوبي كه عمليات نصب آن پيش ازاين انجام شده بود، تا پايان هفته آينده به بهره برداري مي رسد.

وي با اشاره به اينكه كار راه اندازي سكوهاي موقعيت B وD فاز 13 پارس جنوبي پس از عمليات نصب در موقعيت دريا بسيار مناسب است گفت: اميدواريم دو هفته ديگر سكوي موقعيت اصلي B و تا اوايل بهمن ماه نيز سكوي موقعيت اقماري D به بهره برداري برسد.

مشكين فام روشن شدن پايلوت مشعل سكوي 13B در بازه زماني دو روز از آغاز عمليات هوك آپ ( اتصالات فصل مشترك ) را كم نظير توصيف كرد و گفت : اين اقدام حاوي ثبت ركوردي جديد در عمليات فوق و نشانگر توان بالاي متخصصان داخلي در كاهش چشمگير زمان راه اندازي سكوهاي گازي است.

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس وضعيت راه اندازي واحدهاي پالايشگاهي اين دو طرح را مثبت ارزيابي كرد و ادامه داد: همزمان با آمادگي سكوها، تمهيداتي درحال انجام است تا زنجيره توليد در هر كدام از طرح هاي ياد شده تكميل شود.

وی با اشاره به وضعیت تاسيسات پالايشگاهي فاز 14 پارس جنوبی گفت: در بخش دريا علاوه بر دو سكوي توليدي كه هم اكنون نقش مهمي در افزايش توليد زمستاني گاز از پارس جنوبي را برعهده دارند، سكوي سوم طرح تا پايان سال آماده انتقال به موقعيت اين بلوك مي شود. در بخش پالايشگاهي هم بر روي تامين كالاهاي باقيمانده و ايجاد جبهه هاي كاري تمركز خواهد شد.

مشكين فام در بازديد از طرح ساخت مخازن ذخيره سازي و اندازه گيري ميعانات گازي فازهاي پارس جنوبي يادآور شد: از اول دي ماه چهار مخزن با ظرفيت ذخيره سازي دو ميليون بشكه ميعانات گازي آماده شده و درحال حاضر براي انتقال ميعانات گازي توليد شده از پالايشگاه هاي گازي منطقه و انبارش در مخازن موجود، منتظر هستيم مجوز هاي مورد نياز از سوي مديريت نظارت برتوليد و همچنين مجتمع بهره بردار پالايشگاه هاي گازي منطقه صادر شود.

به گفته وي اين مخازن ذخيره سازي، به عنوان ظرفيت احتياطي عمل مي كند، به اين معنا كه علاوه بر تامين مستمر و دائم خوراك پالايشگاه ستاره خليج فارس، ميعانات گازي را نيز ذخيره خواهد كرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار