۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

رسوب کالا در بنادر کاهش یافت

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با هماهنگی میان دستگاه های مختلف میزان رسوب کالا در بنادر به حداقل رسیده است.
کد خبر: ۸۲۷۱۹

 به گزارش مانا، محمد راستاد در سفر دو روزه خود به بنادر استان خوزستان در بازدید از بندر امام خمینی، با اشاره به روند نزولی ماندگاری کالا در بنادر کشور، افزود: بر اساس آمار رسوب کالا از تیر تا آذرماه سال جاری سیر نزولی به خود گرفته است و ما شاهد شتاب گرفتن روند خروج کالا از بنادر هستیم.

وی افزایش تقاضای بازار و کاهش واردات کالا به بنادر را از عمده ترین دلایل کاهش رسوب کالا عنوان و تصریح کرد: با مجموعه هماهنگی های به عمل آمده با دستگاه های مختلف برای تسریع در خروج کالا و همچنین آمادگی عملیاتی و تجهیزاتی کامل در بنادر، میزان رسوب کالا در بنادر به حداقل رسیده است.

راستاد با اشاره به اینکه مجموع ظرفیت بنادر کشور برای پذیرش و تخلیه و بارگیری کالا حدود ۲۳۰ میلیون تن است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۰ میلیون تن  کالا در بنادر تخلیه و بارگیری می شود و این موضوع  گویای ظرفیت های خالی برای ارائه خدمات به صاحبان کالا است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به  نرخ بالای سرعت تخلیه کالا در بنادر شهید رجایی و امام خمینی به عنوان هاب های کانتینری و کالای اساسی، اظهار داشت: در بندرامام خمینی نرخ تخلیه کالا از ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن ارتقا پیدا کرده و کشتی های حامل غلات در حداقل زمان ممکن تخلیه می شوند به گونه ای که یک کشتی ۶۰  هزار تنی طی مدت هشت روز تخلیه می شود.‌

راستاد با اشاره به تجهیز بندر شهید رجایی به کانتینرهای مدرن، اظهار داشت: این آمادگی در بنادر کشور از جمله بنادر شهید رجایی و امام خمینی به عنوان هاب های کانتینری و کالای اساسی وجود دارد که تخلیه کالاها در حداکثر زمان ممکن صورت بپذیرد.

وی همچنین با اشاره به مزیت های مجتمع بندری امام خمینی به لحاظ سهولت دسترسی دریایی و پسکرانه بندری و محوطه های وسیع نگهداری کالا، نرم تخلیه کالا در این بندر را بین ۱۰ الی ۱۵ هزار تن  عنوان کرد که بر اثر ارتقای توان عملیاتی به وجود آمده، از آمادگی کامل این بندر برای تخلیه کشتی های فله بر حامل غلات در حداقل زمان ممکن خبر داد.

راستاد همچنین در محل پروژه خارج سازی مغروقه های آبراه خور موسی حضور یافت و آخرین وضعیت خارج سازی مغروقه ها را  بررسی کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار