۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

ظرفیت بندر آنتورپ افزایش می یابد

ظرفیت بندر آنتورپ افزایش می یابد
مدیرعامل بندر آنتورپ بلژیک با توجه به عملکرد این بندر در سال ۲۰۱۸ میلادی و رشد پیش بینی شده در تمامی انواع بار، از الزام افزایش ظرفیت جابه جایی کانتینری خبر داد.
کد خبر: ۸۲۷۱۶
به گزارش گروه بین الملل مانا ، مدیرعامل اداره بندر آنتورپ گفت: این بندر پا را فراتر از محدودیت‌های ظرفیتی خود در ترمینال‌ها گذاشته و افزایش ظرفیت جابه جایی کانتینری می‌تواند تاثیرات شگرفی در کارآمدی عملکرد بندر به همراه داشته باشد.
بر اساس این گزارش، وی گفت: بنابراین، درجهت افزایش ظرفیت کانتینری در آبراه‌های بندر آنتورپ پافشاری خواهیم کرد. بندر آنتورپ بسیار خوب عمل می‌کند و این خبر بسیار مثبتی برای اقتصاد بلژیک است. اما نکته مهم حفظ انگیزه موجود و انجام اقدامات لازم برای بالا بردن ظرفیت در کوتاه ترین زمان ممکن است.
اداره بندر آنتورپ رشد ۵.۱ درصدی را در سال گذشته و در مقایسه با ۲۰۱۷ میلادی تجربه بود. در این میان، حجم بار جابه جا شده در مجموع به ۲۳۵ میلیون تن در سال ۲۰۱۸ میلادی رسید که خبر از رکورد جدید و ثبت رشد در تمامی انواع بار می‌دهد. توسعه عظیم در بخش بار کانتینری ادامه دارد و به ۱۱ میلیون TEU رسیده و رشد ۵.۵ درصدی را در مقایسه سال به سال نشان می‌دهد. افزون بر آن، حجم بار فله مایع و جامد جابه جا شده به ترتیب با رشد ۴.۵ و ۵ درصدی به ۷۶.۵ و ۱۲.۸ میلیون تن رسید. این درحالی است که بار نیمه فله رشد ۱.۸ درصدی را تجربه کرد و به ۱۵.۶ میلیون تن رسید.
سال گذشته بندر آنتورپ میزبان موجی از سرمایه گذاری‌ها از سوی فعالان صنعت شیمیایی به ارزش بیش از ۲.۳ میلیارد دلار بود. 
مدیرعامل اداره بندر آنتورپ در این باره گفت: برای آنکه رشد پایدار در روندی مستمر رو به جلو حرکت کند، ما باید با همکاری تمام انجمن‌های بندر تلاش‌های خود را با هدف مقابله با تمامی چالش‌هایی که امروزه در مسیر ما قرار گرفته اند، با قدرت بیشتری ادامه دهیم. بندر در آینده باید ضمن برخورداری از ظرفیت کافی، قابل دسترس، پایدار و هوشمند نیز باشد تا بستر جذابیت‌های لازم برای سرمایه گذاران را فراهم کند. 
بندر آنتورپ طی سه سال توانست میزان سرمایه گذاری‌های خود را در حوزه پروژه‌های فناوری، ارتقاء سوخت‌های جایگزین مانند LNG و هیدروژن و نیز نصب توربین‌های هیدرو در آبراه‌های دریایی با هدف تولید الکتریسته از قدرت آب به ۳۵ میلیون یورو برساند.
افزون بر آن بندر آنتورپ بلژیک به دنبال راه‌هایی برای حفظ نقش پیشگام خود در دنیای دیجیتال است تا بتواند با نصب سیستم‌های دیجیتالی بر تمامی عملکرد‌های بندر با تکیه بر دوربین‌های هوشمند، سنسور‌ها و هواپیمای بدون سرنشین نظارت کامل داشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار