۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷

راهنمای تجارت بین الملل و حمل و نقل

راهنمای تجارت بین الملل و حمل و نقل
کتاب راهنمای تجارت بین الملل و حمل و نقل به قلم Bruce Blonigen and Wesley Wilson در سال ۲۰۱۸ میلادی و از سوی انتشارات Edward Elgar Publishing روانه بازار شد.
کد خبر: ۸۲۷۱۰
کتاب راهنمای تجارت بین الملل و حمل و نقل به قلم Bruce Blonigen and Wesley Wilson در سال ۲۰۱۸ میلادی و از سوی انتشارات Edward Elgar Publishing روانه بازار شد.
به گزارش گروه بین الملل، از تازه‌های نشر حوزه حمل و نقل و تجارت بین الملل می‌توان به " کتاب راهنمای تجارت بین الملل و حمل و نقل" اشاره کرد که توجه متخصصان و علاقه‌مندان اقتصادی بسیاری را به سوی خود جلب کرده است.
تجارت بین الملل در نیمه قرن حاضر به سرعت رشد کرده و خود را با صنعت حمل و نقل از طریق رشد پیوسته و تغییرات تکنولوژیکی تطبیق داده است. در حالی که رابطه بین حمل و نقل و جریان تجارت همواره روشن است، ادبیات آکادمیک گاهی جداگانه به این دو مسئله می‌پردازد. این کتاب راهنما، تمامی ابعاد کلیدی هر دو حوزه را با جزئیات و به شکلی منحصر بفرد گردهم آورده و به نقاط اشتراک و ایده‌هایی برای تحقیقات آینده که در این حوزه بررسی نشده،  پرداخته است.
پس از ارائه آخرین داده‌ها و روش‌های مدل سازی با هدف تشریح الگو‌های تجارت جهانی، فصول این کتاب مستقیما هسته اصلی کتاب را مورد بررسی قرار می‌دهد: اشتراک تجارت بین المللی و هزینه‌های حمل و نقل، تسهیل تجارت، شبکه‌های تجارت، نقش هزینه‌های حمل و نقل در عملیات فراساحلی، تعیین محل سرمایه گذاری خارجی و نقش شرکت‌های واسطه بخش هایی است که نویسنده آن‌ها را از نظر گذرانده است.
کتاب راهنمای مذکور منبعی فوق العاده برای مفاهیم ضروری و مرجعی دقیق برای تجارت بین الملل و حمل و نقل برای علاقه‌مندان و محققانی است که تخصص اولیه در این حوزه‌ها را دارند، اما با مسائل دیگر آشنایی ندارد. علاوه بر آن، این کتاب منبعی گران بها برای دانشجویان حرفه‌ای که هنوز فازغ التحصیل نشده اند، دانشجویان فارغ التحصیل و دیگر محققانی است که آشنایی دقیقی نسبت به موضوعات مذکور ندارند. 
ویراستار این کتاب از دانشگاه کالیفرنیا می‌نویسد: «در تجارت بین الملل همانند تمامی اقتصاد‌ها می‌توان سه پرسش را مطرح کرد: تجارت چیست؟ چگونه انجام می‌شود؟ مخاطب آن کیست؟ از آنجایی که تحقیقات گسترده‌ای در خصوص پاسخ به پرسش نخست و سوم انجام شده است، این کتاب ارزشمند بر روی سوال دوم متمرکز می‌شود. تجارت کالا‌ها بین کشور‌ها چگونه انجام می‌پذیرد؟ پاسخ به این سوال دریچه را به روی مسائلی چون زیرساخت، لجستیک، شبکه ها، هزینه‌های حمل و نقل و عاملان تجارت بین الملل باز می‌کند. این کتاب برای اقتصاددان‌ها و کسانی که تمایل دارند بدانند تجارت به چه شکل اتفاق می‌افتد، بسیار مفید و کاربردی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار