۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

رویداد های مهم صنعت کشتیرانی در سال 2018

رویداد های مهم صنعت کشتیرانی در سال 2018
سایت خبری دریایی ورلد مریتایم نیوز نگاهی گذرا به برخی از مهم ترین اخبار صنعت کشتیرانی در سال 2018 میلادی انداخت.
کد خبر: ۸۲۷۰۹

به گزارش گروه بین الملل مانا، سایت خبری دریایی ورلد مریتام نیوز دریک جمع بندی از صنعت کشتیرانی درسال 2018 میلادی، برخی ازمهم ترین اخبار و رویدادها را یادآور شد.

ده خط کشتیرانی برتر تقریبا 90 درصد از سهم ناوگان جهانی را در اختیار دارند

بیش از 87 درصد از ظرفیت ناوگان جهانی کانتینری در اختیار تنها ده خط کشتیرانی کانتینری از میان 67 خط کشتیرانی فعال در دنیا قرار دارد.

جایگاه گروه کشتیرانی مولرمرسک دانمارک با دراختیار داشتن سهم بیش از21 درصد از بازار جهانی درصدر جدول است، کشتیرانی MSC سوئیس و CMA CGM فرانسه به ترتیب جایگاه دوم و سوم را اشغال کرده اند. بقیه بازیگردانان برتر شامل خط کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان، کاسکوی چین، اورگرین تایوان، OOCL هنگ کنگ، یانگ مینگ تایوان و NYK ژاپن در رده های بعدی قرار می گیرند.

مدیرعامل کشتیرانی مرسک دانمارک: رویای کشتی های کانتینری اتوماتیکی بدون خدمه به این زودی ها محقق نمی شود   

جدیدترین پیشرفت های تکنولوژیکی منجر به نصف شدن تعداد نیروی خدمه در کشتی های کشتیرانی مرسک دانمارک درمقایسه  با دو دهه گذشته شده است، این مسئله کاهش هزینه ها را به ارمغان آورده است. با این وجود "سورن اسکو" مدیرعامل کشتیرانی مرسک معتقد نیست که کشتی های کانتینری غول پیکر بدون انسان اجازه تردد پیدا خواهند کرد، دست کم به این زودی ها این اتفاق رخ  نمی دهد.

بزرگترین کشتی کروز دنیا تحویل داده شد

بزرگترین کشتی کروز جهان موسوم به Symphon of the Seas که تقریبا هم اندازه برج 102 طبقه امپایر استیت آمریکا است، به شرکت هلدینگ کروز Royal Caribbean Cruises مستقردر فلوریدای آمریکا تحویل داده شد.

کشتی Symphony of the Seas با طول 362 ،عرض 66 و ارتفاع 70 متر در حدود دوهزار و 750 کابین مسافر دارد که قادر به پذیرش 6 هزار و 800 مسافر و دو هزار خدمه است.  این کشتی در کشتی سازی STX فرانسه ساخته شده است.

 کشتیرانی مرسک قوانین حمل کالاهای خطرناک را تقویت می کند

به دنبال حادثه آتش گرفتن کشتی کانتینری Maersk Honam که جان پنج نفر را گرفت، گروه مرسک دانمارک دستورالعمل های جدیدی را برای حمل کالاهای خطرناک به منظور بهبود امنیت در سراسر ناوگان کانتینری خود با بیش از 750 فروند کشتی به اجرا درآورد.

28 بندر از  100 بندر بزرگ جهان مشوق هایی را برای کشتی های سبز  ارائه دادند

درحال حاضر، 28 بندر از 100 بندر بزرگ جهان از لحاظ حجم کلی جابه جایی کارگو، بسته های تشویقی را برای کشتی های سبز و دوستدار محیط زیست ارائه می دهند.

انتشارات گاز گلخانه ای ازسوی صنعت کشتیرانی در حدود 2.6 درصد از کل انتشارات جهانی را تشکیل می دهد. بدون اقدامات کاهشی، این سهم می تواند به بیش از سه برابر تا سال 2050 افزایش پیدا کند. روشن است که بنادر نقش بسیار مهمی را در کمک به صنعت کشتیرانی برای تبدیل شدن به صنعت پاک برعهده دارند. مشوق های بندری برای کاهش انتشارات گاز گلخانه ای می تواند مشارکت عمده ای را دراین زمینه داشته باشد.

نخستین شرکت کشتیرانی اتوماتیک جهان ساخته شد

شرکت های کشتیرانی Wilhelmsen Holding ASA و Kongsberg Maritime نروژ در یک همکاری مشترک نخستین شرکت کشتیرانی اتوماتیک جهان را ایجاد کردند.

شرکت جدید یک زنجیره ارزش کامل برای کشتی های اتوماتیک از طراحی و توسعه گرفته تا کنترل سیستم ها، خدمات لجستیک و عملیات شناورها را ارائه می دهد.

 بزرگترین شناور عرضه سوخت ال ان جی به سمت دریای بالتیک به راه افتاد

بزرگترین شناورعرضه سوخت ال ان جی جهان موسوم به Kairos در17 ماه اکتبر سال 2018 میلادی از کشتی سازی هیوندایی میپو کره جنوبی تحویل و به آب انداخته شد. نخستین سفر دریایی این شناور به سمت شمال غربی اروپا بود.

پلاستیک به عنوان سوخت برای کشتی ها در بندر آمستردام استفاده می شود

بندر آمستردام هلند به زودی یک کارخانه جدیدی را ایجاد خواهد کرد که پلاستیک غیرقابل بازیافت را به سوخت برای کشتی ها تبدیل می کند. انتظارمی رود پردازش ضایعات پلاستیکی انتشارات دی اکسید کربن را تا 75 هزارتن در هرسال کاهش دهد.

کشتیرانی فرانسه از کشتی غول پیکر خود رونمایی کرد

کشتیرانی فرانسه از کشتی کانتینری غول پیکر 20 هزار و 600 TEU موسوم به CMA CGM Antoine de Saint Exupery در بندر Havre فرانسه رونمایی کرد.

این شناور دارای 400 متر طول و  59 متر عرض است، بدان معنی که از چهار زمین فوتبال طویل تر و هم چنین بلندتر از ساختمان برج امپایر استیت آمریکا و برج ایفیل فرانسه است.

BW LNG نخستین کاپیتان زن برای تانکر حمل ال ان جی را منصوب کرد

BW LNG بخشی از شرکت کشتیرانی BW Group مستقر در برمودا، نخستین کاپیتان زن را برای تانکر حمل ال ان جی تحت پرچم سنگاپور موسوم به BW GDP Suez Everett منصوب کرد.

کایپتان "Tatjana Pletena" دراین باره گفت: قرار گرفتن در جایگاه نخستین کاپیتان زن حمل کننده ال ان جی در این شرکت چالش برانگیز است اما درعین حال یک افتخار برای من محسوب می شود.

 کشتیرانی های برتر دنیا یک انجمن کشتیرانی تشکیل می دهند

شرکت های کشتیرانی مرسک دانمارک، MSC سوئیس، CMA CGM فرانسه، هاپاگ لوید آلمان و هلدینگ کشتیرانی های ژاپن موسوم به ONE یک انجمن را با هدف دیجیتالی شدن، استاندارد سازی و هماهنگی در صنعت کشتیرانی کانتینری ایجاد خواهند کرد.

 کشتیرانی کاسکوی چین قربانی حمله سایبری شد  

کشتیرانی کاسکوی چین اعلام کرد که بخش اینترنتی دفاتر این شرکت در آمریکا مورد هجوم حمله سایبری قرار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار