۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸

تداوم شرایط ناپایدار جوی در آب های خلیج فارس

مدیرکل هواشناسی خوزستان از تداوم شرایط ناپایدار جوی در آب های شمالی خلیج فارس تا پایان روز جمعه خبرداد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۷۰۷

محمد سبزه زاری در گفت و گو با خبرنگار مانا افزود: به علت وزش بادهای قابل ملاحظه ناشی از ورود سامانه پرقدرت بارشی به جنوب غرب کشور ، آب های ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس به شدت طوفانی و مواج پیش بینی می شود.

وی گفت: ارتفاع موج در آب های شمالی خلیج فارس تا دو متر نیز خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از دریانوردان و صیادان بنادر خوزستان خواست به علت شرایط نامساعد جوی و احتمال بروز حوادث دریایی تا اطلاع بعدی از رفتن به دریا خودداری کنند.

اداره کل شیلات خوزستان نیز با صدور اطلاعیه ای ازعموم صیادان خوزستانی خواست تا بهبود شرایط جوی که از سوی هواشناسی اعلام خواهد شد از رفتن به صیدگاه های شمال غرب خلیج فارس اجتناب کنند.

این درحالی است که  صیادان خوزستانی درطول هفته جاری به علت شرایط  نامساعد جوی و مواج شدن خلیج فارس نتوانستند به دریا بروند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیزنسبت به شرایط نامساعد جوی در آب های ساحلی خوزستان تا سه روز آینده هشدار داد و از صیادان و ملوانان بنادر استان خواست سفرهای دریایی خود را به تعویق بیندازند و فرمانداران شهرهای ساحلی استان آمادگی لازم را برای حوادث غیرمترقبه ناشی از بارندگی های شدید و احتمال آبگرفتگی در برخی شهرهای ساحلی خوزستان داشته باشند.

معیشت بیش از 50 هزار خانوار مناطق ساحلی خوزستان از طریق صید و صیادی تامین می شود، به همین دلیل تغییرات جوی درخلیج فارس و توفانی شدن آن بر زندگی آنان تاثیر می گذارد.

حدود سه هزار فروند شناور و قایق صیادی در ناوگان صید و صیادی خوزستان فعال هستند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار