۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

تکمیل ظرفیت سازی تولید گاز شیرین در فاز 13 پارس جنوبی

مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی گفت: پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی به آمادگی شیرین سازی گاز معادل ظرفیت اسمی دو میلیارد فوت مکعب در روز از چهار واحد فراورشی خود رسید.
کد خبر: ۸۲۷۰۳

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، پیام معتمد با بیان اینکه دستیابی به ظرفیت کامل شیرین سازی گاز در پالایشگاه فاز 13 با راه اندازی چهارمین و آخرین ردیف شیرین سازی این فاز محقق شده اظهار داشت: درحال حاضر در این ردیف شیرین‌سازی، 6 میلیون مترمکعب گاز غنی در روز فراوری و به شبکه سراسری تزریق می شود.

وی افزود: هر کدام از این چهار ردیف فراورشی که با تلاش کارکنان بخش های مختلف عملیاتی راه اندازی شده است، روزانه 500 میلیون فوت مکعب گاز را شیرین سازی و به شبکه سراسری تزریق خواهد کرد.

معتمد بیان کرد: هم اكنون اين چهار رديف با دريافت گاز ترش فازهاي ٦ تا ٨ پارس جنوبي در مدار توليد قرار دارد.

براساس اعلام مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی قرار است امسال نیمی از این واحد های فراورشی شامل ردیف های اول و دوم با تکمیل و بهره برداری از زنجیره تولید مرحله نخست این فاز، روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز بخش فراساحلی را دریافت و پس از فراوری به واحد ارسال گاز تزریق کنند.

وی افزود: پیش از این، ردیف اول واحد 108 بازیافت گوگرد این فاز با ارسال ۶ تن بر ساعت گاز اسیدی به کوره  در مدار تولید قرار گرفته است.

مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی گفت: هم‌اکنون گاز اسیدی ردیف‌های اول و دوم شیرین‌سازی پالایشگاه فاز 13 به مقدار 25 تن بر ساعت با غلظت 20 درصد سولفید هیدروژن به واحد 108 بازیافت گوگرد این پالایشگاه ارسال می‌شود تا یکی از واحدهای مهم زیست‌محیطی در طرح‌های پالایشگاهی هم زمان با تکمیل ردیف های شیرین سازی و آمادگی پالایشگاه به منظور ورود گاز غنی از دریا به بهره برداری برسد.

متعمد خاطر نشان کرد: با بهره برداری از چهار سکوی بخش فراساحل فاز 13 و ارسال گاز غنی به پالایشگاه این فاز، روزانه دو میلیارد فوت مکعب گاز ترش غنی در واحدهای فراورشی این فاز شیرین سازی خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار