۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
دبیر کل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به تحریم ها:

شناورداران در انتظار سوخت یارانه ای هستند

دبیر کل اتحادیه مالکان کشتی ایران گفت: علی رغم رایزنی های صورت گرفته تا کنون اقدام موثری در زمینه حمایت از شناورداران در تامین سوخت یارانه ای صورت نگرفته است.
کد خبر: ۸۲۷۰۱

علی شریفی در گفت وگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه اعضای اتحادیه مالکان کشتی شرایطی که تحریم ها برای اقتصاد کشور به وجود می آورند را به خوبی درک کرده اند، تصریح کرد: انتظار داریم نهادهای ذیربط نیز همپای مالکان شناورها که 90 درصد از حمل و نقل کالای کشور را انجام می دهند شرایط تحریم را مد نظر قرار دهند و از ناوگان کشتیرانی کشور حمایت کنند.
وی با اشاره به قطع ارتباط کشتیرانی های خارجی با بنادر کشور به دلیل تحریم ها خاطر نشان کرد: در زمانی که تنها ابزار انتقال کالا به کشور کشتی های ایرانی هستند که تحریم برای آنها نیز محدودیت های زیادی ایجاد کرده، حداقل انتظار ما تامین سوخت است.
شریفی با یادآوری این واقعیت که یکی از اولین اقدامات تحریمی دشمنان هدف قرار دادن کشتی های تجاری ایرانی بود، افزود: دشمن با این اقدام خود آدرس نقطه قوت کشور در عبور از بحران تحریم را اعلام کرد حالا وقت آن است که برای حمایت از ناوگان کشتیرانی به عنوان ابزاری راهبردی اقدام موثر صورت بگیرد.
به گفته دبیر کل اتحادیه مالکان کشتی ایران، این اتحادیه در رایزنی با نهادهای مختلف مانند مجلس، دولت و شورای عالی امنیت ملی تلاش کرده که اهمیت حمایت از ناوگان کشتیرانی در زمان تحریم را به این نهادها منتقل کند.
وی در این زمینه گفت: علی رغم رایزنی های صورت گرفته و حُسن نیتی که در دستگاه های مختلف وجود دارد تا کنون اقدام موثری در زمینه حمایت از شناورداران مانند تامین سوخت یارانه ای صورت نگرفته است.
شریفی در پایان ابراز امیدواری کرد مجموعه حاکمیتی برای خنثی کردن توطئه تحریم های دشمنان بر علیه ناوگان کشتیرانی که به گفته وی هدف از آن فلج کردن اقتصاد کشور است دست به اقدام عاجل بزند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار