۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹

آغاز دوباره ورود گردشگران بدون ویزا به منطقه آزاد اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ورود گردشگران عراقی بدون ویزا به این منطقه و شهرهای بندری خرمشهر و آبادان هفته آینده از سرگرفته می شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۶۹۷

اسماعیل زمانی در گفت وگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس توافق های به عمل آمده با یک هیئت عراقی ، گردشگران عراقی می توانند بدون دریافت ویزا  و تنها با داشتن گذرنامه معتبر به منطقه آزاد اروند سفر کنند.

وی پیش بینی کرد روزانه سه تا 1000 گردشگر عراقی ازطریق مرز بین المللی شلمچه ومرز دریایی خرمشهر وارد منطقه آزاد اروند شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با ورود انبوه گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند ، انتظار می رود تحرک و رونق اقتصادی به شهرهای آبادان و خرمشهر بازگردد.

سازمان منطقه آزاد اروند با استناد به قانون اداره مناطق آزاد کشور، آذر ماه سال 96 ورود گردشگران ازملیت های مختلف را بدون داشتن ویزا، به این منطقه اعلام کرد.

در 9 ماه اجرای این طرح ، بیش از 500 هزار گردشگر عراقی ازراه  زمینی ودریایی به منطقه آزاد اروند سفر کردند و رونق خاصی به این منطقه بخشیدند.

در 14 مهرماه امسال در آستانه حرکت کاروان های اربعین حسینی به شهرهای مقدس عراق از مرز شلمچه ومرز دریایی خرمشهر ، ورود گردشگران عراقی ممنوع شد.

با وجود آنکه مسئولان منطقه آزاد اروند وعده داده بودند پس از بازگشت کامل زائران اربعین حسینی به کشور ، ورود گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند از سرگرفته می شود ولی تردیدها و انتقادات از ورود گردشگران عراقی به شهرهای بندری آبادان و خرمشهر عرصه را بر  تصمیم گیران تنگ کرد.

برخی از صاحب نظران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با این استدلال که هنوز زیرساخت های لازم برای ورود گردشگران به منطقه فراهم نشده است با ورود گردشگران بدون ویزا مخالفت کردند.

منطقه آزاد اروند ازراه زمینی ودریایی با کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق ارتباط دارد.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار