۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
معاون اول رئیس جمهور:

مکران محور توسعه سیستان و بلوچستان و هرمزگان است

مکران محور توسعه سیستان و بلوچستان و هرمزگان است
جلسه ستاد توسعه سواحل مکران به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.
کد خبر: ۸۲۶۹۶
به گزارش مانا، اسحاق جهانگيري در اين جلسه با اشاره به ظرفيت كم نظير سواحل مكران براي توسعه استان هاي سيستان و بلوچستان و هرمزگان، گفت: سواحل مكران بايد به نقطه اي كانوني براي توسعه و رفع محروميت از اين دو استان تبديل شود.
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به وجود محروميت در استان سيستان و بلوچستان و فاصله زياد شاخص هاي توسعه در اين استان با ساير استان هاي كشور، تصريح كرد: حل مسائل استان سيستان و بلوچستان نيازمند طرحي نو و نگاهي ملي است و اين موضوع بايد در دستور كار همه دستگاه هاي اجرايي قرار گيرد.
وي همچنين با اشاره به تدوين طرح جامع براي توسعه سواحل مكران و برنامه ريزي براي اجراي چند پروژه بزرگ در اين منطقه، خاطر نشان كرد: برنامه ها و پروژه هاي خوبي براي اجرا در اين منطقه تهيه شده است كه مي تواند به توسعه سواحل مكران كمك كند.
جهانگيري افزود: براي توسعه سواحل مكران بايد همه جوانب نظير مسائل زيست محيطي و مسائل اجتماعي ديده شود و سياست روشن و دقيقي براي اجراي طرح جامع توسعه سواحل مكران تدوين شود.
معاون اول رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه بايد پروژه هاي مصوب در سفر مقام معظم رهبري به استان سيستان و بلوچستان و نيز قول ها و وعده هاي داده شده از سوي رئيس جمهور براي توسعه اين استان به سرعت محقق شوند، گفت: بايد با برنامه ريزي دقيق و سياست گذاري صحيح، ضمن اجراي پروژه ها و عمل به وعده هاي داده شده، نسبت به محروميت زدايي و توسعه استان اقدام شود.
محمود حجتی وزير جهاد كشاورزي نيز در اين جلسه با اشاره به شرايط اقليمي مناسب در سواحل مكران و به خصوص چابهار با يادآوري اينكه ۵۵ درصد صيد و صيادي كشور در سواحل مكران انجام مي شود، خاطر نشان كرد: سواحل مكران از ظرفيت گسترده اي براي پرورش ماهي در دريا و پرورش ميگو برخوردار است كه اگر حمايت هاي لازم صورت گيرد با مشاركت بخش خصوصي شاهد توسعه در اين گونه فعاليت ها خواهيم بود.
وزير راه و شهرسازي در اين جلسه با اشاره به تدوين برنامه جامع توسعه سواحل مكران گفت: اين برنامه در ۱۲ محور تهيه شده كه ۳۸ محرك اقتصادي در آن وجود دارد و اجراي اين برنامه ها همت و تلاش همه دستگاه ها را مي طلبد.
محمد اسلامي افزود: در اين برنامه توسعه اي ظرفيت هاي بومي سواحل مكران با نگاه درون زا و برون نگر ديده شده و احداث دو شهر جديد نيز در اين برنامه پيش بيني شده است كه به زودي ساخت واحدهاي مسكوني براي ساكنين آن آغاز خواهد شد.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار