۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

شهرک های گردشگری در بندرعباس ایجاد می شود

شهرک های گردشگری در بندرعباس ایجاد می شود
استاندار هرمزگان گفت: باید زیرساخت های تفریحات دریایی در سواحل شهر بندرعباس فراهم شود و برای تحقق این هدف تمامی دستگاه های مسئول باید مشارکت و همراهی لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۸۲۶۸۹

به گزارش مانا؛ استاندار هرمزگان در سیزدهمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل هرمزگان، اظهار داشت: با معرفی جاذبه های کم نظیر مناطق ساحلی هرمزگان می توان گردشگران بسیاری را جهت بازدید از این مناطق جذب کرد.

فریدون همتی خاطرنشان کرد: برنامه های توسعه و ساماندهی سواحل برای شهرهای ساحلی و جزایر هرمزگان به ویژه جزایر هرمز و لارک نیز ضرورت دارد به طور جدی پیگیری و اجرایی شود.

همتی با بیان اینکه طرح های جدیدی برای ساماندهی و زیباسازی سواحل شهر بندرعباس و دیگر مناطق ساحلی و جزایر هرمزگان در دست اجراست، عنوان کرد: احداث بلوار ساحلی شرق بندرعباس، ایجاد پارکینگ شناورهای شخصی، احداث برج ساحلی به عنوان نماد شهر بندرعباس، ساماندهی خورها و توسعه و زیباسازی ساحل سورو از جمله این برنامه هاست.

استاندار هرمزگان گفت: بندرعباس باید به عنوان یک ستاره درخشان و نگین شهرهای بندری ایران در کشور و منطقه بدرخشد و ما باید پایه گذار توسعه و زیباسازی سواحل این شهر باشیم.

وی تصریح کرد: باید زیرساخت های تفریحات دریایی در سواحل شهر بندرعباس فراهم شود و برای تحقق این هدف تمامی دستگاه های مسئول باید مشارکت و همراهی لازم را داشته باشند.

وی اظهار داشت: ظرفیت ایجاد شهرک های گردشگری در سواحل شرقی بندرعباس وجود دارد و در کنار ایجاد بلوار ساحلی باید این موضوع نیز جدی گرفته شود.

وی بر رفع موانع و حذف فرآیندهای زمان بر اداری به منظور سرعت بخشیدن به پروژه های ساحلی و دریایی تأکید کرد و گفت: تمامی دستگاه های متولی نسبت به احصاء موارد و اختیارات جهت ساده سازی و سرعت بخشیدن به امور عمرانی در سواحل اقدام کنند.

اله مراد عفیفی پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان نیز ضمن ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته طی سال جاری اظهار داشت: طی ۹ ماهه سال ۹۷، در مجموع ۱۴ فقره مجوز برای سازه ها و تأسیسات دریایی استان با پیگیری های این کمیته صادر شده است که شامل چهار مجوز موافقت اولیه، هفت مجوز ساخت و سه مورد هم مجوز بهره برداری می شود.

وی اضافه کرد: در مجموع ۳۲۷ سازه دریایی در استان هرمزگان شناسایی شده است که ۲۲۹ مورد به ارگان های دولتی و ۹۸ مورد هم به بخش خصوصی تعلق دارد.

به گفته عفیفی پور، تاکنون ۳۵۴ مورد پرونده برای سازه های دریایی در این استان تشکیل شده که پس از تکمیل مدارک، تعیین تکلیف مجوزهای آنها دو هفته زمان می برد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار