۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

ممنوعیت برداشت صدف‌ و ماسه از سواحل بحرکان هندیجان

رئیس حفاظت محیط زیست هندیجان اعلام کرد: برداشت صدف و ماسه سواحل بحرکان هندیجان ممنوع است و متخلفان تحت پیگرد قانونی و قضایی قرار می گیرند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۶۸۲

مصطفی حق زاده در گفت وگو با خبرنگار مانا افزود: هیچگونه  مجوزی برای  برداشت صدف و ماسه از سواحل بحرکان هندیجان توسط محیط زیست صادر نشده است.

وی گفت: محیط زیست مخالف طرح برداشت صدف و ماسه از سواحل این منطقه که جزو مناطق گردشگری است می باشد.

حق زاده افزود: برخی افراد غیربومی در صدد فشار به مسئولان محلی برای  برداشت ماسه و صدف‌های بندر بحرکان هندیجان هستند.

وی بیان کرد: برای اجرای هرگونه طرحی در این منطقه، باید با اداره محیط‌ زیست هماهنگی کرده و درخواست ارائه شود.

حق زاده با بیان اینکه برداشت صدف و ماسه در بندر بحرکان هندیجان هیچگونه مجوز محیط زیستی ندارد ادامه داد: چنانچه هرگونه برداشتی در بندر بحرکان صورت گیرد اقدام قانونی علیه افراد متخلف صورت می گیرد.

در همین حال شماری از شهروندان و دوستداران محیط زیست با دست داشتن دست نوشته هایی در منطقه ساحلی بحرکان خواستار برخورد با افراد متخلف که تلاش دارند از منابع ساحلی برداشت غیرقانونی کنند شدند.

به گفته آنان بحرکان دارای سواحل ماسه‌ای با صدف‌های زیبا است که جاذبه‌های زیادی به آن منطقه افزوده و اگر این صدف‌ها و ماسه‌های آن برداشت شوند، لطمه های جبران ‌ناپذیری به محیط‌ زیست و از بین رفتن منطقه گردشگری بحرکان وارد می‌شود.

شهروندان هندیجانی می گویند:سواحل بحرکان برای گذراندن و تفریح مردم منطقه مهم است بنابراین ما مخالف برداشت ذخایر صدف که متعلق به مردم هندیجان است هستیم.

طرح برداشت صدف و ماسه از سواحل بحرکان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بازتاب داشته است.

سواحل زیبا و بکر بحرکان هندیجان در ایام نوروزی میزبان هزاران گردشگر از سراسر کشور است. همچنین هندیجان از بنادر مهم تجاری و صیادی خوزستان به شمار می آید. 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار