۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

نجات 6 خدمه موتور لنج باری در آب های خلیج فارس

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر: با اعزام به موقع یدک کش، 6 نفر از خدمه موتور لنج حادثه دیده در آب های خلیج فارس از مرگ نجات پیدا کردند.
کد خبر: ۸۲۶۷۹

سیاوش ارجمندزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به حادثه موتور لنج تجاری در آب های خلیج فارس اظهار داشت: در پی تماس صاحب لنج باری و تجاری در گناوه با پایگاه جستجو و نجات دریایی گناوه مبنی بر بی اطلاعی از شناور خود در مسیر گناوه به بندر خمیر در آب های خلیج فارس، بلافاصله شناور یدک کش آزادی 3 از بندر گناوه به موقعیت یاد شده در خلیج فارس اعزام شد.

وی با بیان اینکه پس از سه ساعت گشت دریایی امدادگران بندر گناوه قایق نجاتی را در سه مایلی خود مشاهده می‌کنند خاطر نشان کرد: با رسیدن شناور آزادی 3 به قایق نجات هر 6 خدمه موتور لنج رویت شده و به یدک کش آزادی 3 منتقل می‌شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انتقال ناخدای شناور لنج باری غرق شده به اورژانس خبرداد و بیان کرد: به دلیل کهولت سن ناخدای موتور لنج نیاز به اعزام فوری به مرکز درمانی تشخیص داده شد که با هماهنگی لازم یک فروند قایق تندرو به موقعیت اعزام شد و امدادگران فرد بیمار را تحویل عوامل اورژانس مستقر بر روی اسکله گناوه دادند.

ارجمندزاده تصریح کرد: بر اساس گفته های ناخدا و ملوانان لنج حادثه دیده ، شناور در طول مسیر دچار آتش سوزی شده و گستردگی آتش به حدی می‌شود که امکان نجات شناور میسر نبوده لذا شناور حادثه دیده در همان موقعیت غرق و سرنشینان به قایق نجات منتقل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: شناور آزادی 3 پس از نجات جان خدمه موتور لنج به سمت بندر گناوه بازگشت و تمامی نجات یافتگان را به عوامل مستقر بر روی اسکله بندر گناوه تحویل داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار