۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

آمریکا رقیب جدی استرالیا در صادرات LNG

آمریکا رقیب جدی  استرالیا در صادرات LNG
صادرات LNG استرالیا در سال مالی ۲۰۱۸ میلادی رشد ۶۰ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد اما آمریکا به عنوان یک رقیب قرار است تا سال ۲۰۲۰ میلادی ظرفیت LNG خود را در مجموع به ۷۰ میلیون تن برساند.
کد خبر: ۸۲۶۵۹
به گزارش گروه بین الملل مانا، درآمد حاصل از صادرات گاز طبیعی مایع استرالیا که دومین منبع بزرگ صادرکننده انرژی است از زغال سنگ پیشی گرفت و در سال مالی 2018  میلادی شاهد جهش مثبت ۶۰ درصدی و رسیدن به ۵۰.۲ میلیارد دلار در مقایسه با آمار سال 2017 میلادی بود. 
بر اساس این گزارش و به نقل از مدیر اجرایی منابع انرژی این کشور، داده‌های منتشرشده در دسامبر سال جاری میلادی اهمیت صادرات LNG را به خوبی نشان داد و نقش چشمگیری در رشد اقتصاد استرالیا داشت.
وی ادامه داد: پروژه‌های LNG استرالیا موجب ارتقا و بهبود رشد اقتصادی، فرصت‌های شغلی و حجم صادرات طی دهه‌های اخیر و آتی خواهد شد. افزون بر مزایای ملی، صادرات گاز طبیعی مایع مزایای زیست محیطی بی شماری در سطح منطقه‌ای و جهانی دارد. جایگزینی LNG به جای زغال سنگ موجب کاهش انتشار آلاینده‌ها می‌شود. همچنین، LNG به کشور‌های در حال توسعه کمک می‌کند تا آلودگی هوا را که علت اصلی بسیاری از مرگها است را  کاهش دهند.
طبق برآورد‌هایی که دولت این کشور اخیرا انجام داده است، صادرات LNG استرالیا می‌تواند دست کم تا ۱۳۰ میلیون تن آلودگی را کاهش دهد و هدفی جز مخاطب قرار دادن مشکلات جهانی ناشی از تغییرات آب و هوایی ندارد.
اما، مزایای روبه رشد صنعت LNG نمی‌تواند همگانی باشد. با نگاهی به سال آتی میلادی و سال‌های پس از آن، استرالیا وارد رقابتی سنگین از سوی تولیدکنندگان نوظهور و کم هزینه در بازار جهانی به ویژه آمریکا می‌شود که قرار است تا سال ۲۰۲۰ میلادی ظرفیت LNG خود را در مجموع به ۷۰ میلیون تن برساند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار