۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست:

گارد ساحلی به زودی فعال می شود/ عدم تاثیر تحریم بر فعالیت های زیست محیطی

گارد ساحلی به زودی فعال می شود/ عدم تاثیر تحریم بر فعالیت های زیست محیطی
معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست گفت: گارد ساحلی واحد در کشور به زودی فعال می شود.
کد خبر: ۸۲۶۴۶
پروین فرشچی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه هم اکنون چندین نهاد در زمینه امنیت و ایمنی دریا و سواحل فعال هستند، اظهار داشت: تلاش کرده ایم که تمام این نیروهای حفاظت سواحل و دریا مانند کشورهای دیگر در قالبی واحد گرد هم آیند و فعالیت کنند.
وی بر این اساس از تشکیل گارد ساحلی واحد در کشور خبر داد و افزود: با تشکیل این گارد که به زودی رخ می دهد با ایجاد هم افزایی؛ تجارب، توانایی ها و تجهیزات نهادهای مختلف به اشتراک گذاشته می شود تا سطح عملکردی آن افزایش یابد و بیهنه شود.
فرشچی تاکید کرد: گارد ساحلی واحد با دستور کار واحد شاید در اولویت اول خود در زمینه حفظ امنیت سواحل عمل کند اما در ادامه مسیر، موضوعات مختلفی از جمله ایمنی، محیط زیست دریایی، شیلات و دیگر موضوعات مرتبط را تحت پوشش قرار می دهد.
به گفته این مقام مسئول نخستین یگان گارد ساحلی کشور در بنادر استان هرمزگان فعال می شود و به تدریج در دیگر بنادر شمالی و جنوبی شاهد فعال شدن آن خواهیم بود.
معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این پرسش که آیا تحریم های یکجانبه آمریکا تاثیری بر حیطه فعالیت این معاونت دارد یا خیر، تصریح کرد: فعالیت های منطقه ای و بین المللی سازمان محیط زیست ارتباطی با تحریم ها ندارد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در اجرای کنوانسیون های کویت و تهران فعالانه عمل می کند خاطر نشان کرد: سازمان های بین المللی به واسطه مسئولیت های اجتماعی که دارند به همکاری خود با ایران ادامه می دهند.
فرشچی با یادآوری این مطلب که تحریم های فعلی یکجانبه و خودسرانه هستند، افزود: با توجه به اینکه این تحریم ها مورد تایید سازمان ملل متحد نیستند بنابراین تاثیری بر فعالیت های زیست محیطی منطقه ای و بین المللی ایران ندارند.
وی در پایان رکود در همکاری های منطقه ای در زمینه حفظ محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان را ناشی از مشکلات سیاسی بین کشورهای منطقه اعلام کرد و بیان داشت: تحریم ها در این بخش نیز تاثیری ندارند اما امیدواریم که با مرتفع شدن اختلافات سیاسی بین کشورها همکاری ها برای کنترل آلودگی ها و حفظ محیط زیست دریای عمان و خلیج فارس وارد مرحله تازه ای شود.    
ارسال نظرات
آخرین اخبار