۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۸۲۶۴۲

مارماهی اروپایی
به گزارش مانا، مارماهی‌‌های اروپایی در طول زندگی خود چندین بار تغییر رنگ می‌دهند. قبل از اینکه قسمت کناره‌ها و زیر شکم این مارماهی به رنگ زرد مایل به قهوه‌ای دربیاید، ابتدا شیشه‌ای می‌شود. آن‌ها بعد از پنج تا ۲۰ سال زندگی در آب‌های شور، چشم‌های بزرگ‌تری پیدا می‌‌کنند و پهلوهایشان نیز به رنگ نقره‌‌ای درمی‌‌آید. در حال حاضر، مارماهی‌‌ اروپایی یکی از حیوانات عجیب کشف‌شده در کره‌ زمین است و با نام مارماهی نقره‌ای نیز شناخته می‌شوند.

جانداران دریایی از جنس شیشه//

جراح ماهی شیشه‌ای
جراح ماهی‌های شیشه‌ای (Juvenile Surgeonfish) در بسیاری از مناطق آبی، مانند نیوزیلند دیده می‌شوند. این ماهی در نهایت تا ۳۰ سانتی‌متر می‌تواند رشد کند و جزو ماهی‌های آکواریومی محبوب است.

جانداران دریایی از جنس شیشه//

ماهی مرکب شیشه‌ای
ماهی مرکب شیشه‌ای (Sharpear enope squid)، بدنی شیشه‌ای دارد که با نقطه‌هایی پر از سلول‌های دارای رنگ‌دانه پوشیده شده است و زیر چشم‌‌های آن نیز دیگر اعضای شفاف قرار گرفته‌‌اند. این نقاط روشن حتی رنگ عوض می‌کنند و به استتار این جانور کمک می‌کنند. این نوع ماهی‌ مرکب معمولا در اقیانوس‌های گرمسیر و نیمه گرمسیر و در عمق ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ متری یافت می‌‌شوند. در فارسی به این دلیل به آن ماهی مرکب می‌گویند که معمولا در مواقعی که احساس خطر می‌کند، از خود نوعی ماده‌ سیاه‌ رنگ همانند جوهر یا مرکب پخش می‌کند.

جانداران دریایی از جنس شیشه//

 

ارسال نظرات