۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

یونان بزرگترین خریدار شناور دست دوم

یونان بزرگترین خریدار شناور دست دوم
تحلیلگر ارشد سایت VesselsValue، اسامی کشور‌هایی که بیشترین پول نقد را برای خرید شناور‌های دست دوم در سال ۲۰۱۸ میلادی اختصاص دادند، معرفی کرد.
کد خبر: ۸۲۶۴۰
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از سایت VesselsValue، تحلیلگر ارشد این سایت" کورت اسمیت"  کشور‌های دریایی جهان را زیر ذره بین برد تا ضمن برآورد میزان هزینه‌های اختصاصی برای خرید شناور‌های دست دوم، برترین خریداران نقد را نیز معرفی کند.
برترین خریداران 2018
خرید شناورهای دست دوم
فعال ترین کشورها در خرید شناور دست دوم
بر اساس این گزارش، یونان بزرگترین خریدار نقد شناور‌های دست دوم در سال ۲۰۱۸ میلادی لقب گرفت. ارزش شناور‌هایی که در معاملات ۲۰۱۸ میلادی به فروش رسید و شرکت بزرگ حمل فله Star یونان آن‌ها را خریداری کرد به یک میلیارد دلار رسید. این شرکت شناور‌ها را از منابع متنوعی به ناوگان خود اضافه کرد که شامل 6 فروند شناور فله کیپ سایز از شرکت ER Schiffahrt، همچنین ۱۵ فروند شناور فله به ارزش ۱۴۵ میلیون دلار و سهم ۱۳.۷ میلیونی از شرکت Songa Bulk، سه فروند شناور کیپ سایز با سهم ۳.۴ میلیون از شرکت Oceanbulk، تعداد 6  فروند شناور پاناماکس و پست پاناماکس از گروه Augustea و 6 فروند شناور از گروه هلدینگ ABY بود.
برترین خریداران نقد یونان
فعال ترین کشورها در خرید شناور دست دوم
چین
طی سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی خریداران چینی سعی در ربودن گوی رقابت از یونان داشتند، اما نتوانستند در فاصله‌ای ناچیز به آن دست یابند. در این میان موسسات مالی چین نسبت به خرید نیروگاه‌ها اقدام کردند و معاملاتی به ارزش بیش از دو میلیارد دلار را به امضا رساندند تا خود را در بین پنج خریدار نقد برتر جای دهند. بیشتر فروش‌ها در بخش دریایی و به ویژه در حوزه شناور‌های فله، کانتینری و تانکر‌ها خلاصه می‌شد. اما، بانک ارتباطات این کشور دو فروند شناور LNG به ارزش ۳۷۹ میلیون دلار را در سال جاری میلادی خریداری کرد. در تجارت‌های کوچکتر، LNG به جریان اصلی در سال جاری میلادی تبدیل شد چراکه افزایش میزان تقاضا برای این نوع شناور زمینه را برای سرمایه گذاری‌ها فراهم کرده بود. 
برترین خریداران نقد چین
فعال ترین کشورها در خرید شناور دست دوم
نروژ
 بزرگترین خریدار نقد تمرکز خود را بر خرید واحد‌های حفاری فراساحل (MODU) معطوف کرد. شرکت Borr Drilling از زمان شکل گیری در آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی، بودجه خود را مکررا افزایش داد و با افزودن پنج واحد (MODU) تعداد آن‌ها را در ناوگان به ۳۶ واحد رساند. 
یکی دیگر از نقش آفرینان اصلی در نروژ شامل Ocean Yield که در حوزه کشتیرانی عمومی و فراساحلی فعالیت دارد که طی ۱۲ ماه گذشته شناور‌های باری را به ناوگان خود اضافه و قرارداد‌های چارتری را امضا کرد. افزون بر آن شرکت شناور‌های کانتینری MPC که نخستین شناور خود را در بهار ۲۰۱۷ تحویل گرفته بود درحال حاضر ناوگانی متشکل از ۷۱ فروند شناور کانتینری دارد که بیشتر آن‌ها را از مالکان آلمانی خریداری کرده و در حال حاضر بزرگترین مالک شناور‌های کانتینری با ظرفیت سه هزار TEU هستند.
برترین خریداران نقد نروژ
فعال ترین کشورها در خرید شناور دست دوم
آمریکا
شرکت آمریکایی JP Morgan Global Maritime هزینه بالایی را به ارزش ۳۰۸ میلیون دلار به خرید شناور‌های دست دوم در سال جاری میلادی اختصاص داد. اما در نیمه سال این شرکت استراتژی خود را تغییر داد به گونه‌ای که خرید شناور‌های فله را در تابستان متوقف کرده و چهار فروند LPG به ارزش ۲۶۳ میلیون دلار را به ناوگان افزود. اکنون ارزش شناور‌ها به ۲۷۲ میلیون دلار رسیده و سود ۹ میلیون دلاری را برای شرکت به همراه آورده است.
شرکت دوم آمریکایی با نام تجاری Genco نیز تا کنون و در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۳۹ میلیون دلار را صرف خرید ۶ فروند شناور دست دوم کرده است.
برترین خریداران نقد آمریکا
فعال ترین کشورها در خرید شناور دست دوم
کره جنوبی
شرکت Sinokor یکی از بازیکنان اصلی در بازار‌های خرید و فروش شناورهاست و به سمت تبدیل شدن به خریدار خالص پیش می‌رود. خرید‌های اخیر این شرکت طی سال‌های گذشته در تمامی بخش‌های کشتیرانی گسترده بوده و نکته جالب توجه آنکه بیشترین سرمایه گذاری را در بخش سفارش‌های جدید به ارزش ۴۲۳ میلیون دلار به یک کشتی سازی اختصاص داده این درحالی است که ۴۰ فروند شناور دست دوم را نیز به ناوگان افزوده است.
بدین ترتیب میزان خرید در سال ۲۰۱۸ میلادی به مراتب بالاتر از میزان فروش بود. فعالیت‌ها بیشتر در بخش شناور‌های LNG معطوف شده بود.
برترین خریدارن نقد کره جنوبی
فعال ترین کشورها در خرید شناور دست دوم
ارسال نظرات
آخرین اخبار