۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵

خط آهن خرمشهر - سربندر در انتظار مجوز محیط زیست

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: احداث خط آهن خرمشهر – سربندر که در هیئت دولت به تصویب رسیده است در انتظار صدور مجوز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۶۳۸

عبدالکریم درویش زاده در گفت وگو با خبرنگار مانا افزود: برای ساخت این خط آهن به طول 150 کیلومتر ، یک هزار و 500  میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه قسمتی از این خط آهن از بخش جنوبی تالاب شادگان عبور خواهد کرد افزود: به همین دلیل سازمان حفاظت محیط زیست در حال مطالعات زیست محیطی و برآورد زیان های احتمالی این پروژه است.

مدیرکل راه آهن جنوب در ادامه با اشاره به اینکه این خط آهن درصورت آغاز عملیات اجرایی آن با مشارکت منطقه آزاد اروند ، وزارت نفت و راه وشهرسازی در مدت 2 سال ساخته می شود افزود: برای شروع عملیات اجرایی این خط آهن مانعی وجود ندارد.

درویش زاده افزود: با اجرای این خط آهن و تکمیل خط ریلی شلمچه –بصره، خط آهن عراق به بندر امام خمینی و شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران متصل می شود و امکان ترانزیت کالا به کشورهای شرقی مدیترانه فراهم می شود.

وی گفت: خط آهن خرمشهر – شادگان – سربندر علاوه بر ایجاد هزاران فرصت شغلی پایدار در منطقه سرعت و میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر امام و خرمشهر را افزایش می دهد.

مدیرکل راه آهن جنوب ابراز امیدواری کرد مجوز زیست محیطی این  پروژه هر چه  زودتر از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر شود تا عملیات اجرایی آن دوباره از سرگرفته شود.

کلنگ زنی این پروژه  سه ماه  پیش با حضور عباس آخوندی وزیر وقت راه وشهرسازی انجام شد ولی پس ازمدت کوتاهی دستور توقف موقت این پروژه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر شد.

بر اساس مصوبه هیئت دولت، اجرای هر پروژه عمرانی منوط به صدور مجوز از سوی  سازمان حفاظت محیط زیست است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار