۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

استقبال سرد مالکان فله خشک از یاردهای اوراق کشتی

استقبال سرد مالکان فله خشک از یاردهای اوراق کشتی
ظرفیت اوراق کشتی در بخش فله خشک در سال 2018 افت 71.6 درصدی را درمقایسه با سال قبل از آن به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۸۲۶۲۸

به گزارش گروه بین الملل مانا، حرکت بازار اوراق فله خشک درسال جاری میلادی کند وآهسته بود، به طوری که تنها چهار میلیون و 200 هزار DWT ظرفیت اوراق شدند، رقمی که نسبت به سال گذشته روند کاهشی 71.6 درصد را نشان می دهد. سکوت تقریبا مطلق اوراق دربخش فله بر پاناماکس را می توان یک عامل مهم درشیب نزولی بازار دانست.

بر اساس این گزارش درسال 2017 میلادی، فله برهای پاناماکس سهم 23 درصدی از کل اوراق را به خود اختصاص دادند، اما درسال جاری میلادی تنها دو فروند از این شناور و با مجموع ظرفیت 144 هزار و 485 DWT میزبان یاردهای اوراق بودند. این رقم حکایت ازسهم تنها سه درصد دارد.

ناگفته نماند، سال 2007 نیز روایت مشابه ای را به همراه داشت، به طوری که ظرفیت اوراق پاناماکس دراین سال سطح بسیار پایین و 141 هزار و 479 DWT را به ثبت رساند.

"پترسند" تحلیل گر ارشد بیمکو می گوید: تاریخ گواه آن است که هرگاه شیب نرخ کرایه حمل صعودی شد، شیب بازار اوراق به سمت نزولی پیش رفت. از آنجاییکه میانگین درآمد دربازار فله خشک به بالاترین سطح ازسال 2011 تاکنون می رسد، مالکان بیشتر تمایل دارند شناورهای خود را نگه دارند.

استقبال سرد مالکان فله خشک از یاردها

این گزارش درپایان نوشت: درطول سال جاری میلادی، هیچ ماهی را نمی توان یافت که ظرفیت اوراق بیش از 0.8 میلیون DWT را تجربه کرده باشد، اما درسال 2017 میلادی، ده ماه از 12 ماه سال اوراق بالاتر از 0.8 میلیون DWT را ثبت کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار