۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:

سهم لجستیک در اقتصاد کشور کم است

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: سهم بخش لجستیک و حمل و نقل در تولید ناخالص ملی اندک است.
کد خبر: ۸۲۶۲۶

به گزارش خبرنگار مانا، یزدان سیف در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل با بیان اینکه سهم بخش لجستیک و حمل و نقل از تولید ناخالص ملی تنها ۷ درصد است، اظهار داشت: این رقم بسیار اندک است و باید برای ارتقاء آن اقدام کرد.
وی مهم ترین رکن در اقتصاد جوامع امروز را قیمت تمام شده کالا بیان کرد و افزود: تنها امری که می‌تواند قیمت تمام شده کالا را کاهش دهد توجه به مزیت های لجستیکی است.
معاون وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه تولید با تکنولوژی روز نیز بدون توجه به هزینه لجستیکی به نتیجه نمی رسد، خاطر نشان کرد: با وجود ورود ۱۵ میلیون تن کالا به کشور، این رقم با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته اندک است.
وی دلیل این امر را بهره برداری ناکافی از سواحل و کرانه های کشور اعلام کرد.
سیف در ادامه ضرورت استفاده از متخصصان لجستیک در مقوله حمل و نقل کالاهای اساسی را یادآور شد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی و مجموعه لجستیکی کشور باید حمل و نقل کالاهای اساسی را به سمت دریا سوق دهند.
رئیس هیئت مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران با تاکید بر لزوم کاهش هزینه ها در حوزه بنادر افزود: البته مشکلاتی به دلیل ناهماهنگی ها و رسوب کالا دربنادر کشور وجود دارد که باید مرتفع شود.
سیف در پایان خاطر نشان کرد: با بخش نامه نویسی مشکل لجستیک کشور حل نمی شود و باید بخش های مختلف حمل و نقل کمک کنند تا کرانه ها توسعه یابند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار