۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد:

لزوم ارائه سوخت یارانه ای به کشتیرانی های داخلی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: باید سوخت یارانه ای برای کشتیرانی های داخلی در جهت کاهش هزینه های آنها فراهم شود.
کد خبر: ۸۲۶۲۴

به گزارش خبرنگار مانا، محمد راستاد که در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل سخن می‌گفت با تاکید بر اینکه سازمان بنادر در مقایسه با دیگر سازمان ها توانسته اعتماد بخش خصوصی را جلب کند، خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر نشانه این همکاری و اعتماد است.
وی با اشاره به سرمایه گذاری جدید ۱۸۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در حوزه بندری، افزود: باید تلاش کنیم که اعتماد بخش خصوصی را هر چه بیشتر و برای سرمایه‌گذاری بیشتر افزایش دهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از روش های اعتماد سازی با بخش خصوصی را ارائه سهم بیشتر به اپراتورهای بندری اعلام کرد و گفت: این کار به اشتغال زایی در بنادر کشور کمک می کند.
تجمیع قراردادهای پایانه های عمومی در بنادر امام خمینی(ره)، انزلی و... موضوع دیگری بود که راستاد به آن اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: این اقدام را در دستور کار داریم همچنان که اولویت دیگر سازمان بنادر تمرکز بر روی سرمایه گذاری دولتی در فراهم سازی زیر ساخت های بندری و ساخت اسکله ها و پسکرانه ها است.
وی زمینه فعالیت بخش خصوصی در بنادر را در امور روبنایی و تجهیزاتی دانست و تصریح کرد: البته نمونه هایی از مشارکت بخش خصوصی در ساخت زیرساخت بندری نیز وجود دارد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه اشاره ای به افزایش ظرفیت بندر چابهار به هشت میلیون تن داشت و دراین باره گفت: برنامه ما افزایش این ظرفیت تا ۷۷ میلیون تن است به همین دلیل سازمان بنادر بخشی از تجهیزات بندری را به عنوان رو ساخت تامین کرد.
نکته دیگری که راستاد به آن پرداخت ضرورت توجه به بحث کابوتاژ در بنادر بود.
وی در این باره بیان داشت: این رویکرد می تواند کمک بسیار خوبی به حوزه حمل و نقل و کاهش هزینه های حمل باشد.
رئیس هیئت عامل سازمان بنادر با تاکید بر اینکه در این زمینه باید مکانیزم های حمایتی تهیه شود، خاطر نشان کرد: باید سوخت یارانه ای برای کشتیرانی های داخلی در جهت کاهش هزینه های آنها فراهم شود.
وی در این باره به لزوم مصوبه کاهش قیمت سوخت برای کشتیرانی ها تاکید کرد تا کالاهای کابوتاژ با هزینه کمتری جابجا شود.
رسوب کالا در بنادر به عنوان یک معضل مهم در بنادر موضوع دیگری بود که مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به آن پرداخت و در این باره بیان داشت: رسوب کالا شرایط در بنادر را دشوار ساخته است همچنین رسوب کالا به اقتصاد کشور و مصرف کننده نهایی زیان وارد می‌کند.
راستاد افزود: دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به مسئله کاهش رسوب کالا در بنادر توجه ویژه دارند ما نیز بر این اساس به دنبال رفع معضل رسوب کالا هستیم.
وی همچنین توجه به صادرات مواد معدنی و ساختمانی را ضروری اعلام کرد و گفت: در بنادر شهید رجایی و امام(ره) احتیاج به توسعه ترمینال مواد معدنی وجود دارد اما در بندر چابهار احداث ترمینال مواد معدنی آغاز شده است.
راستاد ابراز امیدواری کرد با توجه به برآورد پنج میلیارد تنی مواد معدنی در بندر شهید رجایی یک پایانه مواد معدنی تمام مکانیزه احداث شود.
وی افزود: در بندر امام (ره) نیز صادرات مواد معدنی می تواند به صورت مکانیزه انجام شود در این بندر باید از تخلیه سنتی مواد غله نیز به سمت پایانه ای مکانیزه حرکت کنیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان اظهار امیدواری کرد: با حفظ انگیزه حضور بخش خصوصی در بنادر بتوانیم از این شرکای تجاری به نحو احسن بهره مند شویم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار