۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی:

دستور العمل سرمایه گذاری در بنادر بازنگری می شود

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دستورالعمل سرمایه‌گذاری در بنادر بازنگری می شود و بزودی به تصویب می رسد.
کد خبر: ۸۲۶۲۳

به گزارش خبرنگار مانا، محمد علی حسن زاده طی سخنانی در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل گفت: در چند ماه اخیر بازنگری در دستورالعمل سرمایه‌گذاری در بنادر کشور آغاز کرده ایم که بزودی شاهد تصویب آن خواهیم بود.
وی دلیل این اقدام را تعیین تکلیف درخواست‌هایی اعلام کرد که به سازمان بنادر برای سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود.
حسن زاده در ادامه اظهارات خود به انعقاد قراردادها و تفاهم نامه های به ارزش ۱۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه بنادرکشور در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل اشاره کرد بیان داشت: طی یک سال اخیر تحولاتی در کشور رخ داد که در دوره ۴۰ ساله انقلاب کم سابقه بود.
وی یک سال گذشته را توام با ایجاد چهار چالش دانست و تصریح کرد: در وهله اول نوسان ارزی مشکلاتی را ایجاد کرد همچنین محدودیت‌ها و سیاست های تجاری سرمایه‌گذاری بندری را متأثر کرد و اجرای طرح های سرمایه‌گذاری در آنها را با مشکلاتی روبرو ساخت.
معاون امور بندری سازمان بنادر در این باره ادامه داد: خروج یکجانبه آمریکا از برجام همراه با تهدید شرکت‌های خارجی در جهت قطع ارتباط با بنادر ایران سومین چالشی بود که با آن روبرو شدیم.
وی چالش چهارم پیش روی بنادر کشور طی یکسال اخیر را اعتراضات صنفی رانندگان کامیون اعلام کرد و خاطر نشان کرد: با وجود تمام این چالش ها و مشکلات اجازه ندادیم که در بنادر دموراژ ایجاد شود.
حسن زاده اشاره ای نیز به ارائه بسته های حمایتی سازمان بنادر برای ارائه کنندگان خدمات بندری داشت و گفت: تلاش کردیم در مسیر تحقق سیاست های راهبردی کشور حرکت کنیم.
عضو هئیت عامل سازمان بنادر و دریانوردی یکی از اهداف سازمان بنادر را توجه به سهم ریل در بنادر اعلام کرد و افزود: هدف ما دستیابی به رقم ۳۰ درصدی در سه ریل در بنادر کشور طی ۱۰ سال آینده است.
وی ادامه داد: سال ۹۷ تا ۶ درصد بارهای ورودی و خروجی بنادر از طریق ریل جابه‌جا شد که در سال جاری این رقم به ده و سه دهم درصد رسید.
توجه به نقش کلیدی بندر شهید بهشتی چابهار موضوع دیگری بود که حسن زاده در سخنان خود به آن پرداخت.
وی در این باره گفت: بسته تشویقی را برای جذب سرمایه گذاری به این بندر تهیه کرده‌ایم که در هیات عامل سازمان بنادر به تصویب رسید.

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر از بزرگترین سازمان های سرمایه پذیر کشور است، تصریح کرد: امیدواریم بنادر امام خمینی (ره)، شهید رجایی و شهید بهشتی به عنوان سه شهر لجستیکی معرفی شوند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد گه بندر چابهار به منطقه آزاد ملحق شود.
شایان ذکر است مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل هم اکنون به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی و با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و کارشناسان و مدیران بخش خصوصی و دولتی در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار