۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

آمادگی منطقه آزاد اروند برای پذیرش بدون ویزای گردشگران عراقی

قائم مقام سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند از آمادگی این سازمان برای پذیرش و استقبال از گردشگران عراقی برای سفر بدون ویزا به شهرهای آبادان ، خرمشهر و جزیره زیبای مینو خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۶۱۸

عبدالله کعبی در گفت وگو با خبرنگار مانا افزود: منطقه آزاد اروند امکانات لازم را برای از سرگیری ورود گردشگران عراقی طبق قانون اداره مناطق آزاد کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه در ایام اربعین امسال به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی ورود اتباع عراقی بدون روادید به صورت موقت متوقف شد و اینک آماده ازسرگیری ورود اتباع عراق بدون روادید به منطقه آزاد اروند هستیم افزود: برای کاهش ترافیک در مرز زمینی شلمچه ، بندر خرمشهر نیز آماده ورود گردشگران عراقی از طریق دریاست و همچنین در صورت فراهم شدن امکانات و توافق دو کشور، بنادر آبادان و اروندکنار نیز برای ورود گردشگران عراق بدون روادید از طریق بصره و فاو آماده هستند.

کعبی با اشاره به اینکه زیرساخت و امکانات لازم برای سفر گردشگران عراقی با خودرو شخصی به منطقه آزاد اروند فراهم است افزود: شهروندان عراقی می‌توانند از این مزیت برای سفر به شهرهای آبادان و خرمشهر نیز استفاده کنند.

قائم مقام منطقه آزاد اروند  افزود برای تسهیل در سفر گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند در حال رایزنی با دولت مرکزی عراق هستیم.

وی نبود گیت‌های ورود و خروج متناسب با حجم بالای متقاضیان سفر به منطقه آزاد اروند، نبود پارکینگ مناسب در شلمچه عراق و مشخص نبودن میزان و نوع کالای همراه مسافر را از دیگر مشکلات گردشگران عراقی به هنگام خروج از کشورمان اعلام کرد.

ورود گردشگران عراقی بدون روادید به محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند آذرماه 96 به اجرا درآمد ولی از14 مهرماه امسال به صورت موقت متوقف شد.

در این مدت بیش از 500 هزار گردشگر عراقی با بهره مندی از این امتیاز بدون روادید به منطقه آزاد اروند سفر کردند و تحرک خاصی به رونق اقتصادی شهرهای بندری خرمشهر و آبادان بخشیدند.

منطقه آزاد اروند ، تنها منطقه آزاد کشور است که از امکانات گسترده شبکه حمل ونقل هوایی ، دریایی ، زمینی و ریلی برخوردار است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار