۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

نمایشگاه صنایع دریایی ایران آغاز به کار کرد

نمایشگاه صنایع دریایی ایران آغاز به کار کرد
نمایشگاه صنایع دریایی ایران در جزیره کیش آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۲۶۰۵

نمایشگاه بین المللی دریایی ایران آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار مانا، معاون دریایی سازمان بنادر و و دریانوردی در آیین افتتاح نمایشگاه صنایع دریایی ایران در جزیره کیش با راهبردی خواندن صنعت دریایی در دنیای امروز اظهار داشت: در سال های اخیر هوشمندسازی وارد این صنعت شده است اما ضروری است، تاثیر ارزهای دیجیتال، اینترنت اشیاء و دیگر اشکال هوشمندسازی و تاثیر آن بر حمل و نقل دریایی از سوی مالکان مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

هادی حق شناس تاثیر هوش مصنوعی در امنیت دریانوردی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: بسیاری از سوانح دریایی به دلیل خطای انسانی است که هوش مصنوعی در کاهش آنها بسیار کارآمد خواهد بود.
وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۹۷ بهره گیری از اینترنت اشیا در بنادر را آغار کرده است، تصریح کرد: تکنولوژی بلاک چین نیز در صنعت دریانوردی جهان تحولات مثبتی را رقم زده که می توان به استفاده کشتیرانی مرسک از این فن آوری در بازرسی شناورها و صدور مجوزهای الکترونیکی مشاهده کرد.
معاون دریایی سازمان بنادر با تاکید بر این نکته که آینده دریانوردی ایمن در گرو برنامه ها و اقدامات فن آورانه است، خاطر نشان ساخت: با توجه به تحولات دیجیتالی در عرصه دریایی سازمان IMO در جهت تدوین مقررات جامع در زمینه هوشمند سازی اقداماتی را آغاز کرده است که ایران و فرانسه نیز به صورت مشترک در تدوین این مقررات با سازمان بین المللی دریانوردی همکاری خواهند کرد.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه یکی از مسائل پیش روی صنعت دریانوردی را اجرای قانون سوخت کم سولفور در سال ۲۰۲۰ دانست در این باره گفت: صنعت دریانوردی به سمت استفاده از سوخت های نو می رود با این حال باید برای تامین سوخت کم سولفور نیازمند توسعه زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری هستیم. 

مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع دریایی ایران هم اکنون در جزیره کیش و با حضور مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی دیگر از کارشناسان و مدیران حوزه دریایی کشور در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار