۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

ده اپراتور بندری برتر جهان در سال 2018 / بخش نخست

ده اپراتور بندری برتر جهان در سال 2018 /  بخش نخست
لویدز لیست ده اپراتور بندری برتر جهان در سال 2018 میلادی را معرفی و به تشریح عملکرد آنها پرداخت.
کد خبر: ۸۲۵۹۸

به گزارش گروه بین الملل مانا لویدزلیست ده اپراتور بندری برتر جهان را به شرح ذیل معرفی کرد.

(COSCO Shipping Ports (CSP

درسال جاری میلادی، اپراتوربندری (COSCO Shipping Ports (CSP چین جایگاه نخست را درمیان اپراتورهای بندری کانتینری برترجهان به خود اختصاص داد. بزرگترین اپراتور بندری جهان از ادغام Cosco Group و China Shipping Group شکل گرفته است.

اپراتور بندری CSP درسایه نفوذ و قدرت مالی و سیاسی که همواره از سوی حمایت کنندگان دولتی چین فراهم شده، ازهمان ابتدای امر بر گسترش و پررنگ تر کردن حضور جهانی خود متمرکز شد.  رشد حجم جابه جایی CSP درسال جاری میلادی یک سیر صعودی را طی می کند.

"HUANG Xiaowen" کرسی ریاست در این اپراتور را برای دومین سال متوالی عهده دار است.

ده اپراتور بندری برتر جهان در 2018 را بشناسیم//

Hutchison Port Holdings

اگرچه اپراتوربندری (Hutchison Port Holdings (HPH مستقر درهنک کنگ جایگاه نخست بزرگترین اپراتور بندری جهان را به CSP تقدیم کرده است، اما با این وجود نمی توان عملکرد تحسین انگیز HPH درمقیاس جهانی را نادیده گرفت.

HPH در جایگاه دوم درمیان اپراتورهای بندری برتر جهان از لحاظ تعداد کلی جابه جایی وهمچنین سهم عادی قرار دارد.

"Eric Ip" مدیرعامل دیرینه و قدیمی HPH با اشاره به اینکه این اپراتور یکی از ذینفعان اصلی طرح ابتکاری یک کمربند یک جاده به شمار می آید، گفت: افق روشن تری در پیش رو داریم.

ده اپراتور بندری برتر جهان در 2018 را بشناسیم//

 PSA International

جایگاه سوم برترین اپراتور بندری جهان به اپراتور بندری PSA International سنگاپور اختصاص یافت. "Fock Siew Wah "بیش ازیک دهه است که عنان PSA International را دردست دارد.

اپراتور بندری سنگاپور ظرفیت جابه جایی سالانه خود را با رساندن به بیش از 74 میلیون TEU درسال 2017 میلادی به دوبرابر افزایش داد.

ده اپراتور بندری برتر جهان در 2018 را بشناسیم//

 DP World

اپراتور بندری دی پی ورلد مستقر دردبی و به ریاست سلطان احمد بین سلیمان، نام چهارمین اپراتور بندری برتر جهان را با خود یدک می کشد.

درسال 2017 میلادی، دی پی ورلد 70 میلیون TEU را جابه جا کرد، رقمی که رشد 10.1 درصد را درمقایسه با سال 2016 میلادی نشان می دهد. روند رشد جابه جایی طی 9 ماه نخست سال جاری میلادی نیز استمرار داشت، به گونه ای که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.7 درصد افزایش را به نمایش گذاشت.

 

ده اپراتور بندری برتر جهان در 2018 را بشناسیم//

 

China Merchant Port Holdings

درماه مارس سال جاری میلادی، "Fu Gangfeng" به سمت رئیس اپراتور بندری China Merchant Port Holdings تعیین شد.

اپراتور بندری China Merchant Port Holdings، ظرفیت 102میلیون و 900 هزار TEU را درسال 2017 میلادی جابه جا کرد که نسبت به سال 2016 حکایت از رشد 7.4 درصد دارد.

این روند صعودی درسال جاری میلادی نیز ادامه داشت، درنیمه نخست جابه جایی دی پی ورلد رشد 7.3 درصد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رساند.

ده اپراتور بندری برتر جهان در 2018 را بشناسیم//

ارسال نظرات
آخرین اخبار