۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳

عملیات اجرایی 19 پروژه بندری فردا آغاز می شود

عملیات اجرایی 19 پروژه بندری فردا آغاز می شود
همزمان با 28 آذر ماه روز حمل و نقل دریایی، عملیات اجرایی 19 پروژه بخش خصوصی با سرمایه گذاری بیش از 1800 میلیارد تومان آغاز می شود.
کد خبر: ۸۲۵۹۵

به گزارش خبرنگار مانا مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: فردا چهارشنبه 28 آذر ماه به حمل ونقل نقل دریایی اختصاص دارد و به همین منظور چندین پروژه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و تعدادی تفاهم نامه وقرارداد برای بنادر مختلف کشور  امضاء می شود.

مهندس محمد راستاد افزود: در مجموع در روز حمل و نقل دریایی 19 پروژه با رقمی بیش از 1800 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود.

راستاد با بیان اینکه تا کنون در بنادر تجاری کشور نزدیک 12 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی جذب شده است، تصریح کرد: بر اساس سیاست های سازمان بنادر و دریانوردی به غیر از زیربناها کلیه روبناها و تجهیزات بنادر از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مهمترین پروژه ای که در هفته جاری به امضاء می رسد، احداث کارخانه مجتمع خدمات بندری و دریایی در بندر شهید رجایی با سرمایه گذاری بالغ بر 257 میلیارد تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در بندر امام خمینی تاسیسات تولیدی و ارزش افزوده ای با رقمی بالغ بر 657 میلیارد تومان سرمایه گذاری ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: همچنین در بندر انزلی پایانه های صادراتی ، مراکز تعمیراتی و ساخت کشتی و احداث مخازن روغن خوراکی با رقمی بالغ بر 335 میلیارد تومان ایجاد می شود.

وی گفت: در بندر بوشهر 190 میلیارد تومان برای احداث سردخانه و تاسیسات جمع آوری مواد زاید نفتی، در بندر چابهار  309 میلیارد تومان برای ایجاد سه پروژه ، در بندر انزلی نیز دو پروژه با 70 میلیارد تومان سرمایه گذاری  و در بندر امیر آباد نیز 900 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت می گیرد.

راستاد با اشاره به احداث پایانه تمام مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید رجایی گفت: در این مگاپروژه حدود پنج هزار تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام می شود.

با توجه به تقاضای صادرات مواد معدنی از بنادر کشور به ویژه بندر شهید رجایی این پروژه می تواند به توسعه ظرفیت ها و زیرساخت ها برای صادرات محصولات معدنی کمک کند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار