۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
تنها چهار ساحل سبز در کل دنیا وجود دارد که "پاپاکولی" Papakolea یکی از آنهاست،
کد خبر: ۸۲۵۸۸

به گزارش مانا، ساحل سبز رنگ "پاپاکولی" Papakolea  در منطقه   " کاو " Ka'ū ، هاوایی قرار دارد و خلیج "ماهانا " Puʻu Mahana میزبان آن است. 
تنها چهار ساحل سبز در کل دنیا وجود دارد که این ساحل یکی از آنهاست، دیگر سواحل در گالاپاگوس، فلورنا، گوام و تلفوفو هستند. علاوه بر ساحل سبز رنگ این منطقه، شما می توانید کریستال های شفاف سفید رنگی را هم ببنید که به جا مانده از رسوبات نمکی هستند. ساحل رویایی پاپاکولی در میان صخره هایی عظیم و خاکستری رنگ محبوس شده است و علاوه بر دانه های سبز رنگ پاشیده شده بر روی ساحل همین صخره ها هم مایه شگفتی بازدید کننده گان هستند. زیرا بر روی این صخره ها نقاشی هایی به جا مانده از قرون وسطی را می بینیم که نشان دهنده تاریخ در این منطقه است.

ساحلی با ماسه های سبز//

ساحلی با ماسه های سبز//

علت رنگ سبز ساحل پاپاکولی

علت رنگ سبز ساحل پاپاکولیاین منطقه در محدوده فعالیت های یک کوه آتش فشانی واقع شده است که بعد از آخرین فوارن آن حدود ۴۹ هزار سال پیش، مواد مذاب و خاکسترهایش وارد اقیانوس  می شوند.
 در خاکسترهای آتش فشانی ماده ای به اسم " الیوین " olivine موجود است، این ماده  حاوی عناصر آهن و منیزیم است و استفاده های زینتی هم دارد. می توان گفت الوین سنگی نیمه قیمتی است و بین مردم محلی به نام الماس هاوایی شهرت دارد.
 علت رنگ سبز ساحل هم همین ماده است که با برخورد امواج با خط ساحلی توسط آب های دریا از دهانه آتش فشان به این جا آورده می شود.
این ماده از شیشه کمی متراکم تر است و  بر اثر برخورد امواج، کوچک تر شده و به شن و ماسه تبدیل می شود و در گذر زمان هم توسط واکنش های شیمیایی و تاثیرات آب و هوایی به آب و کربن دی اکسید تجزیه می شود.

ساحلی با ماسه های سبز//ساحلی با ماسه های سبز//

ساحلی با ماسه های سبز//

 

ارسال نظرات