۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

بهره گیری از شناورهای نیمه سنگین برای مقابله با قاچاق سوخت

بهره گیری از شناورهای نیمه سنگین برای مقابله با قاچاق سوخت
فرمانده مرزبانی ودریابانی خوزستان از اجرای طرح بهره گیری از شناورهای نیمه سنگین در آبهای شمال غرب خلیج فارس به منظور مقابله موثرتر با قاچاق سوخت خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۵۸۶

سردار عبدالله نظرپور در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این شناورهای نیمه سنگین در مناطق جرم خیز با هدف انسداد مسیرهای انتقال سوخت قاچاق بکار گرفته می شود.

وی با اشاره به افزایش قاچاق سوخت در ماههای اخیر درآبهای شمال غرب خلیج فارس افزود: لازم است برای کنترل و مهار قاچاق سوخت از تجهیزات و فناوری های روز جهان استفاده کرد.

سردار نظرپور، استفاده ازتجهیزات الکترونیکی و اپتیکی، پوشش خلاءها و معابر نفوذی، افزایش گشت و کمین، تعامل با یگان های همجوار و تهیه طرح کنترل منطقه ای را از برنامه های اجرایی این فرماندهی در سال جاری با هدف برخورد قاطعانه و موثر با قاچاق سوخت عنوان کرد.

فرمانده مرزبانی ودریابانی خوزستان تصریح کرد: در ماههای اخیر قاچاق سوخت همزمان با نوسانات قیمت ارز و دلار سیر صعودی یافته که قاچاقچیان به روش های مختلف از جمله داشتن سوخت مازاد بر سهمیه شناورها، جاساز کردن سوخت در بدنه شناورها، استفاده از وسایط نقلیه برای رساندن سوخت به شناورها، حمل سوخت در دریا به وسیله کیسه های برزنتی که اصطلاحا چتری نامیده می شود، استفاده از بشکه های ۶۰ لیتری، بهره گیری از کارت سوخت وسائط نقلیه ای که از گازوئیل استفاده می کنند و شگردهای خاص نسبت به رساندن سوخت به شناورهای فعال در عرصه قاچاق سوخت اقدام می کنند.

وی گفت:در چند ماه اخیر در اجرای طرح ویژه مبارزه با قاچاق سوخت، 55 فروند شناور حامل سوخت قاچاق توقیف و بیش از ۱۰۰متهم به قاچاق سوخت  فعال در عرصه سوخت قاچاق دستگیر و پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع  قضایی شدند.

بر اساس اعلام فرماندهی مرزبانی ودریابانی خوزستان در پنج ماه اخیر حدود 800هزار لیتر سوخت قاچاق (گازوئیل) در آبهای شمال غرب خلیج فارس توقیف شده است.

خوزستان با 500 کیلومتر ساحل همواره درمعرض قاچاق سوخت وکالا بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار