۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

استقرار 1800 زیستگاه مصنوعی آبزیان در خلیج فارس

مدیرکل شیلات خوزستان از استقرار 1800 زیستگاه مصنوعی آبزیان در صیدگاه شمال غرب خلیج فارس خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۵۸۱

دکتر نبی الله خون میرزایی درگفت وگو با خبرنگار مانا افزود: هدف از راه اندازی زیستگاه های مصنوعی کمک به فرایند تکثیر و بازیابی ذخایر دریایی است.

وی ادامه داد: آبزیان در پناه زیستگاه های مصنوعی از آسیب ناشی از صید غیرمجاز و روش های تخریب که درسال های اخیر شدت گرفته است در امان خواهند بود.

وی با اشاره به صید بی رویه و فشار بر ذخایر آبزیان خلیج فارس در سال های اخیر افزود: احداث زیستگاه های مصنوعی در صیانت از ذخایر آبزیان و پیشگیری از نابودی گونه های ارزشمند آبزیان دریایی موثر خواهد بود.

مدیرکل شیلات خوزستان از توسعه زیستگاه های مصنوعی در سال آینده در صیدگاه های شمال غرب خلیج فارس خبر داد.

وی در ادامه ورود شناورهای بیگانه به صیدگاه های منطقه را یک تهدید برای حیات آبزیان خلیج فارس عنوان کرد و افزود: جلوگیری از ورود شناورهای صیادی کشورهای همسایه به صیدگاه های استان در دستور کار یگان حفاظت شیلات و دریابانی خوزستان بوده است.

دکتر خون میرزایی بر برخورد با شناورهای صیادی متجاوز از سوی ماموران دریابانی وحفاظت شیلات تاکید کرد.

وی فشار بیش ازحد به ذخایر آبزیان و صید غیرمجاز را ازعوامل موثر در نابودی ذخایر گونه های ارزشمند دریایی عنوان کرد و افزود: قاچاق صید و صید غیرمجاز در ماه های اخیر در صیدگاه های شمال غرب خلیج فارس افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

وی درپایان گفت: در سال جاری دست کم 11 محموله صید قاچاق در آب های شمال غرب خلیج فارس از سوی ماموران دریابانی خوزستان توقیف شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار