۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
کارشناس کنسولی نمایندگی وزارت امور خارجه:

جسد صیاد بوشهری از ابوظبی به بوشهر منتقل شد

جسد صیاد بوشهری از ابوظبی به بوشهر منتقل شد
کارشناس کنسولی نمایندگی وزارت امور خارجه گفت: جسد صیاد بوشهری که شهریور امسال از سوی گارد ساحلی امارات متحده عربی در خلیج فارس کشته شد به بوشهر انتقال یافت.
کد خبر: ۸۲۵۷۹

کیمیا زارع در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه شهریور ماه امسال لنج صیادی حامل 9 صیاد بوشهری از سوی پلیس ساحلی امارات متحده عربی مورد تیراندازی قرار گرفت، اظهار داشت: در این حادثه یک صیاد کشته و هشت صیاد دیگر اسیر شدند.

وی با اشاره به انتقال جسد این صیاد به بوشهر افزود: جسد یاسین لطفی پور که بر اثر تیراندازی پلیس ساحلی امارات متحده عربی در خلیج فارس جان خود را از دست داده بود پس از پیگیری وزارت امور خارجه  با پرواز از امارات به شیراز و سپس به بوشهر انتقال یافت.

وی با بیان اینکه برای رهایی از اسارت و بازگشت هشت صیاد دیگر به بوشهر، اقداماتی انجام شده است، خاطر نشان کرد: در این راستا مراحل دادگاه صیادان اسیر در ابوظبی پایان یافته اما هنوز زمان آزادی هشت صیاد بوشهری مشخص نشده است.

کارشناس کنسولی نمایندگی وزارت امور خارجه در بوشهر تصریح کرد: براساس کنوانسیون‌های بین المللی، تیراندازی به سمت شناور‌ها حتی اگر وارد آب‌های ساحلی کشور دیگری شوند، غیرقانونی است و دولت امارات می بایست پاسخگوی این واقعه باشد.

14 شهریور امسال در حالی که این صیادان از آبهای منطقه عسلویه در حال برگشت به اسکله بوشهر بودند با تیراندازی نیرو‌های پلیس امارات متحده عربی روبه رو شده که بر اثر آن، یک نفر کشته شد و هشت نفر اسیر شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار